Vw polo 1.2 diesel start niet tijdens kou

Goededag allen,

Ik heb hulp nodig van een expert.

Mijn polo diesel heeft nieuwe verstuivers, nieuwe accu , nieuwe gloeibougies en nog steeds start mijn auto niet bij koud weer.

Ik ben ten einde raad wat het kan zijn.
Snap er niks meer van.

Auto laten uitlezen, bedrijf kan niks vinden wat kapot is. Gloeispiraal brand , accu is goed. Geen foutmelding en toch start die niet.

Als k rem reiniger in de slang spuit start die wel. Maar dit is hopeloos elke koude dag te moeten doen .

Eenmaal gestart dan kan ik hem wel normaal starten.


Filmpje mag ik helaas niet uploaden betreft extensie.

Hij maakt zo start geluid maar slaat niet aan, olielampje gaat aan en zoom geluid.

Weet iemand wat dit kan zijn?
 
Volkswagen polo 2010  POLO BlueMotion Comfortline  1.2 TDI 75pk 
Hoe zit het met je EGR klep? Als deze openblijft staan start die ook slecht.

P.s als signature staat een 1.2 tsi
Staat egr klep weet ik niet.

Tijdens uitlezen geen fout melding hiervoor tegen gekomen.

Als de EGR klep het zou zijn start dan de auto niet altijd slecht?
Mijn auto start namelijk alleen niet meer wanneer het onder 0 graden is. Daarboven start die zonder problemen :( .

Moet idd TDI zijn dus, ga ik aanpassen:)
 
Volkswagen polo 2010  POLO BlueMotion Comfortline  1.2 TDI 75pk 
Ik heb heel lang geleden Golf diesel gereden, ook deze startte een keer niet, het bleek het brandstofafsluitertje te zijn en dat zat destijds op de dieselpomp.
Ik heb die als noodoplossing vervangen door een passende bout en hij startte weer als vanouds.
Alleen de motor stoppen moest ik toen doen door hem in zijn 1 te schakelen, de rem intrappen en de koppeling op laten komen, de motor slaat dan af.
Of dit met de huidige diesels nog werkt weet ik niet.
 
Ik heb heel lang geleden Golf diesel gereden, ook deze startte een keer niet, het bleek het brandstofafsluitertje te zijn en dat zat destijds op de dieselpomp.
Ik heb die als noodoplossing vervangen door een passende bout en hij startte weer als vanouds.
Alleen de motor stoppen moest ik toen doen door hem in zijn 1 te schakelen, de rem intrappen en de koppeling op laten komen, de motor slaat dan af.
Of dit met de huidige diesels nog werkt weet ik niet.
Helaas werkt dit niet meer op een moderne diesel ;)

@TS voor een diesel om te starten ben je de volgende zaken nodig:
- genoeg toeren van de startmotor
- compressie
- brandstofdruk
- aansturing verstuivers
- brandstof (klinkt logisch, maar water ontbrand niet)
- lucht
- voldoende temperatuur

Wat gebeurt er als je de auto langer doorstart als in de video?? Slaat ie dan wel aan? Zijn de verstuivers ingeleerd? Overigens is een moderne diesel niet heel direct zn gloeispiralen nodig voor het starten. Hij zal langer moeten rondstarten voordat ie aanslaat, maar hij zal aanslaan als de compressie voldoende is (lucht samen persen creeerd ook voldoende warmte voor het ontbranden van diesel)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Thanks, uiteraard niet aan gedacht.

Hierbij de video.
Ik zou beginnen bij het lokaliseren van die uil in je auto, die hoort daar niet te zitten; Wanneer je de auto op contact zet, hoor je dan een geluid onder je achterbank wegkomen?

De reeds uitgevoerde stappen lijken mij erg heftig ($$$) voor je probleem btw. Wie heeft je ECU en verstuivers vervangen? Deze persoon kan je brandstofdruk uitlezen en de brandstof opvoerpomp handmatig bedienen. Anders inderdaad wat Catunambu aangeeft; probeer een paar keer te starten of in iedergeval paar keer contact eraf erop, zo kun je kijken of het een brandstof druk gerelateerd probleem is.
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Bedankt allen,

Het zou de compressie druk kunnen zijn dan. Mijn motorblok heeft wel wat onderdruk.

Toch blijf ik het raar vinden waarom dan alleen onder 0 graden. Boven nul start hij altijd. Alles wat hierboven benoemd is doet me vaak denken aan algemene problemen waarbij ongeacht onder 0 of boven nul dezelfde problemen optreden.

Brandstof druk miss tijdens kou klinkt als een optie. Maja radeloos.

Auto nog maar eens laten uitlezen. Bedankt.
 
Volkswagen polo 2010  POLO BlueMotion Comfortline  1.2 TDI 75pk 
Bedankt allen,

Het zou de compressie druk kunnen zijn dan. Mijn motorblok heeft wel wat onderdruk.

Toch blijf ik het raar vinden waarom dan alleen onder 0 graden. Boven nul start hij altijd. Alles wat hierboven benoemd is doet me vaak denken aan algemene problemen waarbij ongeacht onder 0 of boven nul dezelfde problemen optreden.

Brandstof druk miss tijdens kou klinkt als een optie. Maja radeloos.

Auto nog maar eens laten uitlezen. Bedankt.
Maar wat is dat geluid op de achtergrond?


Vroeger waren de symptonen die jij nu ervaart gekoppeld aan bv een dooie temperatuur sensor, tegenwoordig krijg je daar een melding voor op je dash. Maaaar misschien zit er een afwijking in? Ik vind namelijk wel dat je auto redelijk kort gloeit voor een buiten temp van -4.5 C
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Bedankt allen,

Het zou de compressie druk kunnen zijn dan. Mijn motorblok heeft wel wat onderdruk.

Toch blijf ik het raar vinden waarom dan alleen onder 0 graden. Boven nul start hij altijd. Alles wat hierboven benoemd is doet me vaak denken aan algemene problemen waarbij ongeacht onder 0 of boven nul dezelfde problemen optreden.

Brandstof druk miss tijdens kou klinkt als een optie. Maja radeloos.

Auto nog maar eens laten uitlezen. Bedankt.
Dan toch maar eens een compressietest laten uitvoeren. Heb je overigens alle zekeringen al gecontroleerd? ook de hoogvermogens onder de motorkap? En worden de gloeistiften aangestuurd? meten is weten in dit geval!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!