[VRAAG] Polo 6R met MIB2 PQ

Jur6R

Bekend lid
245
156
82
Hallo allemaal!

Gisteren een prachtige unit gekocht voor mijn Polo 6R. Namelijk de MIB2 PQ. Ziet er geweldig uit, werkt goed en maakt de auto een stuk moderner. Het apparaat is ontgrendelt en voorzien van Apple CarPlay, Android auto en nog wat opties.

Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de RNS 310 en 510. Beide werkte met de bluetooth 'cradle' die af fabriek gemonteerd zit aan het dashboard. De MIB2 PQ heeft zijn eigen bluetooth module. Nu werkt de microfoon die in de auto ingebouwd zit niet op de MIB2 PQ. De stuurbediening werkt wel samen met de radio en als er iemand belt kan ik opnemen, hoor dan de andere persoon duidelijk. Zelf ben ik dan niet te horen, ook geen gekraak. Complete stilte.
Een ander punt is dat ik graag Apple CarPlay wil gaan gebruiken. Daarvoor heb ik mijn telefoon aangesloten op de usb in het dashboard kastje. Deze geeft op de iPhone aan dat de accessoire niet geschikt is. De radio schakelt dan ook niet over naar Apple CarPlay.

76839E30-DB2A-4A69-9323-406C44633985.jpg

Vragen:
-Hoe krijg ik de af fabriek ingebouwde microfoon werkend op mijn MIB2 PQ?
-Hoe kan ik verbinding maken met USB tussen mijn iPhone en MIB2 PQ? (In het uiterste geval kan er een nieuwe USB-kabel getrokken worden vanaf de radio op de oranje connector)
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
1) je microfoon zit waarschijnlijk niet op de juiste plek in je quadlock
2) USB vervangen voor een 6c0035249b en dan nog even je unit coderen als het nu niet goed staat. Kabel hoef je niet te vervangen.
 
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
Microfoon zit op de groene connector.

Zelf net ergens gelezen dat de oude bluetooth-module onder de stoel de microfoon kan 'claimen' en dat deze daardoor geblokkeerd raakt. Klinkt erg vaag. Ga daarom de oude bluetooth-module loskoppelen om vervolgens te kijken of dit werkt.
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Vandaag de USB aangesloten achterop de unit. Werkt niet, geen CarPlay en ook niet mogelijk om een telefoon aan op te laden. Microfoon werkt ook nog niet. Iemand nuttige tips?
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
USB heb ik al nieuw gekocht. Zie onderstaande foto. De AUX ga ik niet aansluiten.

71Mqc90q98L._AC_SL1500_.jpg

Wel erg makkelijk om een nieuwe microfoon aan te schaffen. De interne microfoon van de Polo zou ook moeten werken.
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
USB heb ik al nieuw gekocht. Zie onderstaande foto. De AUX ga ik niet aansluiten.

71Mqc90q98L._AC_SL1500_.jpg

Wel erg makkelijk om een nieuwe microfoon aan te schaffen. De interne microfoon van de Polo zou ook moeten werken.
zo te zien heb je totaal verkeede usb + aux. deze is voor de oudere passat b6 geschikt die geen carplay ondersteunt. Ik zou opzoek gaan naar een polo onderdeel of een 6c model als dat past.

 
Laatst bewerkt:
Wat een gedoe!

Zal er even over denken. Wellicht makkelijker om deze MIB2 PQ te verkopen en dan een simpelere RCD 330+ te nemen met aux aan de voorkant.
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!