Vraag aan ET-kenners .....

Onder mijn VW Polo 6C/6R gebruik(te) ik voor winterbanden de standaard stalen velg: 6J*15" met een ET waarde van 38.
De Polo AW heeft standaard een stalen velg 5,5J*15" met een ET waarde van 40.
Heb het Pon en mijn dealer gevraagd: niemand kan of wil zeggen of de oude velgen onder de nieuwe Polo passen. De dealer geeft aan de velgen te willen passen als de nieuwe Polo wordt afgeleverd. Fijn aanbod, maar wil het eigenlijk nu al weten. Zelf al het nodige speurwerk op internet gedaan maar ik snap dat hele ET gebeuren gewoon niet.
Kan iemand me hier iets over vertellen?
 
Hoe hoger de et waarde hoe verder her wiel naar binnen komt. Maar let op de et waarde is gezien van de hart van de velg. Heb het ooit op me site uitgelegd


Www.lowering.nl/website






Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709
 
Hallo @Mofar
Zelf heb ik de website willtheyfit.com gebruikt om te bekijken wat het verschil zou zijn.

Zie hier het resultaat van jouw nieuwe vs jouw oude banden (uitgaande van eenzelfde bandenmaat)
Compared to your existing wheel, this new wheel (dus je winterband) will have an inner rim which is 4.3mm closer to the suspension strut. The outer rim will poke out 8.3mm more than before.

Als je dat vergelijkt met de 18" velgen van Volkswagen die een standaard ET waarde van 51 hebben voor de AW, kom je met 18" veel verder naar binnen en ook nog een beetje naar buiten (zie vergelijking hier).

Op basis van deze gegevens zou ik me geen zorgen maken. Neemt niet weg dat even passen bij de dealer wel een geruststellend idee is!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!