voorstellen/advies polo 6r

Rij al ongeveer een jaar rond in deze polo 6r 1.2 TSI highline. Ben nu toch van plan nog wat te gaan aanpassen. Op dit moment enkel de banden/velgen veranderd naar 225/35/r18.

Binnenkort plaatsen:
-Eibach verlaginsveren 25/30 mm
-Stage 1 chiptuning

Wensen:
-R-line achterbumper (iemand advies voor aanschaf)?
-Een aanpassing voor een wat sportiever geluid maar ook weer niet te hard.

Heb ook wat gelezen over het verwijderen van een middendemper? Iemand hier ervaring mee hoe dan het geluid is? En is dit aan te raden voor een iets sportiever geluid? Wat zijn de andere opties?

Bij voorbaat dank,


Zo staat hij er nu bij :


IMG_0789.PNG
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TSI90pk 
Welkom op het forum, voor sportiever geluid wat niet al te hard wordt is de einddemper verwijderen een optie. Uiteraard netjes een rechte pijp laten lassen.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Welkom en veel leesplezier, mooie Polo hij staat er blinkend bij.
Weet je al welk type 18 inch velg het gaat worden, voor wat extra geluid zoals genoemd de
achterdemper vervangen.
 
Volvo  -  - 
Welkom RienH.

Ow je houd je velgen en veranderd enkel de bandenmaat?
Ik zou voor een einddemper gaan... Aangezien je het niet te hard wilt hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Blue to the Motion 
Het staat er misschien niet helemaal duidelijk maar er zaten originele 15 inch banden op en deze heb ik dus al veranderd naar 18 zoals op de foto.

Heeft een middendemper verwijderen al zo veel invloed op je geluid? aangezien dat namelijk wel een makkelijke en goedkope optie is.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TSI90pk 
Het staat er misschien niet helemaal duidelijk maar er zaten originele 15 inch banden op en deze heb ik dus al veranderd naar 18 zoals op de foto.

Heeft een middendemper verwijderen al zo veel invloed op je geluid? aangezien dat namelijk wel een makkelijke en goedkope optie is.
Middendemper heeft niet zoveel invloed, voornamelijk hoge tonen. Einddemper is betere optie voor een sportiever geluid.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Dan ga ik maar eens even informeren naar een andere einddemper, bedankt voor het advies:)
Verwijderen en laten vervangen voor een recht stuk pijp, RVS, laten lassen + sierstuk schijnt een mooi sportief doch bescheiden geluid te maken. Persoonlijk heb ik het nog niet ervaren maar ik weet dat iemand hier op het forum er over te spreken is. Het wordt niet een type 'sjonnie' geluid.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Ervaring met deze uitlaten? Zo ja, ik hoor graag!

Hey Bart, heb zelf een 6R 1.2 Bluemotion... dus heb er zelf geen.
Heb er destijds een gekocht voor de auto van mijn zus. 6R 1.4 en moet zeggen t maakt wel een 'voller' geluid... niet te blikkerig zeg maar...
Zal eens kijken of ik een filmpje van binnen en buiten de auto kan maken...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Blue to the Motion 
Hey Bart, heb zelf een 6R 1.2 Bluemotion... dus heb er zelf geen.
Heb er destijds een gekocht voor de auto van mijn zus. 6R 1.4 en moet zeggen t maakt wel een 'voller' geluid... niet te blikkerig zeg maar...
Zal eens kijken of ik een filmpje van binnen en buiten de auto kan maken...
Dat zou ik zeer waarderen! Eventueel een fotootje van de look zou ook welkom zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Heey RienH super vette polo. Ik had een vraagje. Ik heb momenteel ook 15 inch maar zat er aan te denken om ook naar 18 inch te gaan. Maar hoe is het rijcomfort voor jou nu?
 
Volkswagen  Polo 6C DSG  1.2 TSI 150PK 245Nm JD 
Neem mij niet kwalijk.... maar ik kwam deze tegen, mijn bedoeling was om je naar Youtube te sturen en nam aan dat je die zelf ook zou vinden.



 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!