Volkswagen Polo GTi 6R problemen (stotteren/schokken)

goedemiddag gebruikers van het mypolo forum,

sinds een paar weken ben ik de eigenaar van een witte polo gti 6r uit eind 2010.
alleen nu heb ik een probleem, van de week heeft de polo een onderhoudsbeurt gehad bij de garage van m'n vader hierbij zijn onder anderen de bougies vervangen. nadat de polo zijn beurt heeft gehad heb ik last gehad van misfires, nadat dit het geval was hebben wij de bougie en bobine vervangen op de cilinder waar de misfire plaats vond.

alleen nu heb ik het volgende probleem, voor mijn gevoel heeft de auto nogsteeds last van misfires ( als ik bijvoorbleed laagtoerig in de 3 optrek heb ik rond de 2-3K toeren een vlinke schok) of als de auto een tijdje heeft gereden en ik optrek dan wilt de auto nog wel eens stotteren. (met uitlezen geeft de auto geen foutcodes meer aan, in eerste instantie wel en toen ging ook nog wel eens het motorlampje eventjes knipperen.)

misschien ook handig om erbij te vermelden dat ik de middendemper heb verwijderd, misschien dat het hier aan ligt dat de auto te weinig tegendruk heeft.

ik zie graag uit naar jullie meningen/antwoorden
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180PK 
Vriend van mij heeft dezelfde problemen ervaren precies nadat hij zijn middendemper heeft weg laten halen. Bougies ook vernieuwd dus daar kan het niet aan liggen.

Ik gok erop dat je geen tegendruk hebt omdat je ergens misschien een gat in je uitlaat hebt, misschien is je middenpijp niet goed gelast. Daar zal ik eerst even naar kijken.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI Globetrotter 
Vriend van mij heeft dezelfde problemen ervaren precies nadat hij zijn middendemper heeft weg laten halen. Bougies ook vernieuwd dus daar kan het niet aan liggen.

Ik gok erop dat je geen tegendruk hebt omdat je ergens misschien een gat in je uitlaat hebt, misschien is je middenpijp niet goed gelast. Daar zal ik eerst even naar kijken.

Heeft jou vriend het probleem al gevonden
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180PK 
Wat is er precies vervangen bij de beurt? vermoed dat daar ergens je antwoord ligt. bougie's op juiste moment aangedraaid? alle slangen zitten vast? juiste bougie's gemonteerd. mwb bekeken waar hij overslaat? eventueel dan bougies/bobines wisselen per cil.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tdi 
Een kameraad van mij had het zelfde met zijn Seat ibiza fr 1.4 tsi dsg7, daarvan was ook de middendemper verwijderd, enkele dagen erna hield de auto soms ook in en ging die stotteren bij vol gas geven. Hierna waren alle bougies en bobines vervangen en was het probleem volledig verholpen. (waren ook geen foutcodes te vinden)
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Ik had gisteravond hetzelfde, ik had even wat gas (niet vol gas) gegeven toen het motorlmapje n paar keer knipperde. Daarna weer uit en voor de rest merkte ik niets aan het rijden. Komt na n paar keer goed gas geven ook niet meer terug maar blijft wel raar.. wat zou dat kunnen zijn? Vervuilde kleppen oid?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI GTI 220pk / 320nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!