Volkswagen Polo 6r 'slow'motion

Ik ben al een tijdje lid op dit forum, maar vondt het niet noemenswaardig om mezelf voor te stellen. Nu dan toch:

Ik ben Maurits, 21 jaar en ik rij een zwarte Volkswagen Polo 1.2 TDI Bluemotion. Ik noem hem zelf ook wel liefkozend de slowmotion. Heb hem in december 2015 gekocht met 116xxx op de teller en er staat ondertussen 133xxx kilometer op. Ik heb een multifunctioneel stuur met alleen de linkerknoppen. Zou graag rechts ook nog hebben, maar je kunt niet alles hebben.

Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan aan de auto. Ik probeer met een heel beperkt budget toch leuke aanpassingen te doen. Zo heb ik veranderd:
- 16'' velgen aangeschaft
- Subwoofer ingebouwd
- GTD grill geplaatst. Ik vond de standaard grill lelijk, en vind het niks om met GTI rond te rijden als je een diesel heb:sweatsmile:, dan maar GTD.

Standaard zit op mijn Polo:
- Elektrische ramen voor en achter
- Mf stuur (alleen links)
- Automatic Climate Control
- Zenec NC-2010

Wat wil ik nog doen?
- Plattere bandjes eronder, deze lopen voor aan bij flinke drempels :grin:
- Chippen + EGR uitschakelen
- Stukje uit de achterbumper zagen en een sierstuk op de uitlaat lassen
- Diverse VCDS aanpassingen zoals boven de 15 km op slot en de duitse taal wegbonjouren. (Evt nog meer tips zijn welkom!)
- Highline ondergrill met dat chromen randje eromheen
- Zwarte VW emblemen

Genoeg geluld, nu foto's (Hier nog zonder GTD grill, die komen later vandaag)





 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: NickD
Ik heb pas ook een gtd grill gemonteerd ! Ziet er zeer fraai uit :) Ik adviseer je mistlampen.nl voor de highline ondergril kost 29,95


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
17.000km in 1.5 jaar, was een 1.2 tsi dan niet voordeliger? Verder leuke slowmotion! [emoji108]

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
Ik heb pas ook een gtd grill gemonteerd ! Ziet er zeer fraai uit :) Ik adviseer je mistlampen.nl voor de highline ondergril kost 29,95

Dankjewel, ik had die ook al op de korrel! Maar die ga ik zeker bestellen.

17.000km in 1.5 jaar, was een 1.2 tsi dan niet voordeliger? Verder leuke slowmotion! [emoji108]

Ik weet niet wat die 1.2 tsi verbruikt, maar ik had ongeveer uitgerekend dat met 13000 km per jaar de diesel voordelig was. En daarbij vind ik zo'n diesel afgezien van het beperkte vermogen wel echt lekker rijden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Steefje
Goedemorgen, ik moet nieuwe banden hebben. De huidige bandjes lopen aan (vooral rechtsvoor, wat ik totaal niet begrijp. De banden zijn namelijk qua profiel gelijk) bij drempels en hoogteverschillen in de weg. Ik moet ze dus platter hebben. Ik weet alleen nog niet goed welke maat ik zal pakken en welke band. Ik vindt de combinatie van grip bij zowel droog als nat en de duurzaamheid belangrijk. Maar de duurzaamheid is wel echt van belang. Ik wil zoveel mogelijk km rijden zonder al te veel concessies te doen aan de grip.

Ik twijfel tussen de volgende bandenmaten:
195/45/16
195/50/16
205/45/16

Ik vindt de centen wel belangrijk in de zin van gebruik en aanschaf. Qua gebruik omdat ik er nu 205 breed onder heb hangen en ten opzichte van de standaard 15'' 200 kilometer minder per tank kan rijden. Wat ik extreem veel vindt. Ik vraag mij alleen af of dat met 195 breed minder wordt en of dat dan qua looks niet zonde is. Brede bandjes zijn wel mooi natuurlijk.

Kortom, ik heb eigenlijk geen idee en ik hoor heel graag van jullie welke band en welke maat of eventuele andere tips. Bij voorbaat dank!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 
Er zit verschil tussen 205 en 195 breed in verbruik, ongetwijfeld. Maar je zult net zoveel, wellicht een groter, verschil vinden tussen een Michelin Energy Saver eco bandje en een 'racy' Pirelli P-Zero. De ene band is gemaakt voor economie, laag brandstof verbruik en weinig lawaai terwijl de andere band sportiever is, meer grip geeft en meer lawaai maakt...
 
Ik heb er nu Michelin Energy Saver erop zitten. Volgens mij 205/55/16. Maar die loopt gruwelijk aan bij drempels. En toch nog 620 km maximaal op een tank terwijl ik voorheen plus minus 850 reed. Maar ik vraag mij af welke band er nou echt goed is op zowel prijs/kwaliteit. Je leest namelijk wel is iets over het feit dat Hankook goed is, maar die zijn relatief goedkoop...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 
Op de website vind ik de volgende informatie:

Breite : 7
Zoll : 16
Lochkreis : 5x100
ET : 35

Dus 7J breed en ET35. Lijkt mij vrij normaal. Auto is bij mijn weten volledig standaard, dus niet verlaagd. Bandenspanning zal op t moment niet super zijn. Zijn al een maandje niet gecontroleerd. Maar ook daarvoor reed ik maximaal 620 kilometer per tank...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 
Bandenspanning zou ik sowieso vaker checken, helemaal met de wisselende temperaturen van afgelopen tijd.
Kan behoorlijk schelen in verbruik als je spanning te laag staat plus je banden slijten veel sneller.

Wat betreft bredere banden; Hoe breder de band des te meer rolweerstand. Dus ook een hoger verbruik. Had voorheen 185 op mijn oude set zitten en dat scheelde toch wel 100km op een tank. Maarja, de grip in de bochten was waardeloos en die is nu wel stukken beter. Dus het is maar net wat je belangrijker vindt.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Steefje
Formaat velg en kwaliteit of makelaardij maakt ook veel uit.
Als je velgen gaat vergelijken zal je veel verschil merken in het gewicht per velg.
Origineel zal vaak lichter zijn dan aftermarket of erger china velgen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Iedereen bedankt voor zijn reacties. Ik kan hier wel wat mee. Nu heb ik even snel foto's gemaakt van mijn ingebouwde subwoofer. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Het project is nog niet klaar. Er moet nog geïsoleerd worden en misschien toch een soort van dichte kast ervan maken.




 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: NickD
Ziet er dik uit! Als je van plan bent om ledjes te gebruiken, hoef je geen canbus weerstandjes tussen te zetten omdat je canbus controle uit kunt zetten. Heb je hem ook al een chippie gegeven?
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
Zo, weer een paar updates plaatsen vandaag...

Wat is er allemaal gebeurd?
- Externe box chiptuning
- Externe box EGR uitschakelen

- VCDS aanpassing: Auto automatisch op slot boven 15 km/h
- VCDS aanpassing: Comfort rear wiping
- VCDS aanpassing: De taal van Duits naar Nederlands
- VCDS aanpassing: Verbruik naar kilometers per liter ipv liters per 100 km

Allemaal afgelopen donderdag gedaan door @iichel dank hiervoor!! ik zal misschien wel wat VCDS tweaks vergeten omdat het er best veel waren...

Vrijdag heb ik mijn kofferbak onder de subwoofer geisoleerd met noppenschuim. Het geluid is nu wat dieper, maar niet zoveel als ik verwacht had. (Nog geen foto's van gemaakt)

Gisteren zijn eindelijk de nieuwe banden eronder gegaan, nu loopt mijn rechtervoorband niet meer tegen de wielkast aan bij het inveren. Wat echt een verademing is. De banden zijn op advies van de garage Hankook 195/45/16 geworden. Achteraf een goede keuze aangezien het echt fijner rijd dan de vorige Michelin Energy Saver met 205/55/16. De auto rijdt en stuurt soepeler en trekt voor het gevoel echt harder. Ook zijn de remtrommels achter maar gelijk zwart gespoten omdat ze roestig waren.

Ook gaat de garage op zoek naar een mooi sierstukje, die wordt dan op de auto gelast en wordt er een uitsparing gemaakt in de bumper. Als dat gebeurd wordt gelijk het bluemotion logo verwijderd, een reclameloze kenteken eropgezet en de reserveband vervangen voor een 16'' versie. De enige dingen waar ik nog over twijfel is of ik de polo letters verwijder, deze zijn een beetje dof geworden en of ik hem gelijk iets donkerder laat blinderen. Maar als ik de polo letters verwijder hoef ik er ook geen GTD logo op te plakken achter. En aangezien die er voor wel op zit is dat misschien wel zo mooi dat achterop ook te doen.

Hier heb ik gisteren wel even snel wat foto's van geschoten:





 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow en Polovl
Hallo een ieder,

Ik heb slecht nieuws, de Polo is voor mij verleden tijd. Het was een leuke maar niet een bijzondere auto. Ik ben geswitcht naar iets compleet anders. Van een diesel naar een benzine. van 75 naar 160 pk en van 1 op 17 naar 1 op 10 :tearsofjoy:. Van een schakelbak naar een automaat. Noem maar op. Het is een Audi A3 1.8 TFSI geworden met een ingebouwde Android radio, achteruitrijcamera noem maar op.

Dan nu de foto's:
IMG_9238.JPG IMG_9239.JPG IMG_9248.JPG

Ik blijf net zo actief als voorheen (vooral meelezen en ouwehoeren in de pub).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en dov
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!