Volkswagen Polo 2019: 1.6 tdi dsg turbo werkt niet

Hallo beste mensen,

heb een vw polo uit 2019 1.6 tdi dsg 100.000 km.
laatste x onderhoud: kleine beurt op 85.000 km.

merkte vorig week verhoging in turbo gefluit.
vandaag tijdens het rijden opeens krachtverlies.
geen rook.
ergens geparkeerd zet hem uit/aan je hoort de turbo niet meer er branden geen lampjes ook geen check engine.
weer uitgezet en dit keer wilde die niet meer starten dus accu bleek het ook begeven te hebben (of het er iets mee te maken heeft? denk het niet) na dat ik het opgestart kreeg en gas gaf hoorde je wat ratelen. heb daarna de auto gesleept voor een garage die momenteel gesloten is tot maandag.

zeggen deze symptomen jullie iets?
moet ik uit gaan van het ergste?
zo ja, wat kost het om zo iets te repareren?
zo niet, wat kan het anders zijn?

#TurboKiller :)
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 95 - 150 pk 
Welkom op het forum Turbokiller! Ik mag hopen dat je niet je naam eer aan doet! Verder staat je Polo op de juiste plek, zodat ze die voor je kunnen uitlezen. Ik zou maar uitgaan van het ergste, ;) dan kan het alleen maar meevallen Stick Out Tongue, dat geldt ook voor de reparatiekosten. Maar voor het zelfde geld is het bij jou iets anders, dat weet je nooit. :cool:
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en iichel
hoop dat ze bij de garage eerlijk zijn, ben altijd achterdochtig na wat ervaringen in het verleden.
want een losse turbo slang zou toch op zijn minst moeten fluiten of niet?
(er is momenteel geen gefluit/geen kracht/geen rook/geen check engine)
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 95 - 150 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!