Volkswagen importeren uit duitsland?

Beste mederforummers,

Ik ben wat aan het zoeken naar een andere auto, van diesel naar benzine. Hier zit dus geen haast achter aangezien ik dit jaar toch nog belastingvrij rijd. Heeft iemand ervaring met de import van een auto en met de garantie daarvan? Ook inzake de bpm en co2 uitstoot. Zo heb ik bijvoorbeeld een Jetta gezien waarbij daar de gecombineerde uitstoot 135 is en in Nederland 123. Dit scheelt nogal in de bpm kosten. Welke mag je meenemen voor de berekening? Het is al rendabel, echter op bpm kun je misschien nog besparen.

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft en mij hierbij kan helpen.
 
Beste mederforummers,

Ik ben wat aan het zoeken naar een andere auto, van diesel naar benzine. Hier zit dus geen haast achter aangezien ik dit jaar toch nog belastingvrij rijd. Heeft iemand ervaring met de import van een auto en met de garantie daarvan? Ook inzake de bpm en co2 uitstoot. Zo heb ik bijvoorbeeld een Jetta gezien waarbij daar de gecombineerde uitstoot 135 is en in Nederland 123. Dit scheelt nogal in de bpm kosten. Welke mag je meenemen voor de berekening? Het is al rendabel, echter op bpm kun je misschien nog besparen.

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft en mij hierbij kan helpen.

ik zou zeggen koop een nieuwe golf 7 bleumotion tdi (85gr) in duitsland, in NL kost deze auto 27,500k, bestel hem via autohaus24.de ben je 5000 euro minder kwijt, omdat je geen BPM hoeft te betalen over de import van een 14% auto bespaar je dus veel op een nieuwe auto.

verschil is bij de ford focus econetic titanium wagon nog groter, heb deze zelf op deze manier in oktober vorig jaar gekocht in duitsland.
 
Invoeren van je VW is soms aantrekkelijk niet altijd. Vaak zijn ze wel een stukje goedkoper bij onze buren. De garantie zal je gewoon behouden bij een koop van uit Duitsland, dit heeft pon gewoon goed geregeld. De rest BPM kan je berekenen met de calculator van Autoweek. Deze is redelijk betrouwbaar. Wil je gelijk je BPM papieren invullen gebruik dan Autotelex.nl.

Mijn huidige polo is ook ingevoerd & me vorige vw's ook. Ik denk dat ik ook in de toekomst lekker zal blijven doen Big Grin
 
Je hebt verschillende sites waarop je de BPM van je auto kan berekenen, misschien ook een advies voor je. Vaak zijn er over de grens kwalitatief goede tweedehands Volkswagens te vinden.
Door de heffing van BPM liggen de prijzen voor auto’s in Nederland over het algemeen een stuk hoger dan in Duitsland. Dit verschil is vooral te merken bij relatief jonge auto’s. Het is dan vooral interessant om een jonge auto te importeren. Er zijn een aantal zaken waar je op moet letten. Als de auto jonger is dan 6 maanden, of minder dan 6000 km op de teller heeft staan, betaal je ook nog eens 19% BTW. Dan wordt importeren een stuk minder interessant. Verder scheelt het als je een relatief zuinige auto importeert. Bij milieuvervuilers betaal je alsnog een hoop extra BPM door de CO2-toeslag. Je mag overigens kiezen of je de BPM-regeling gebruikt die gold in het bouwjaar van de auto, of de huidige. Tenslotte is Duitsland vrij groot, het scheelt behoorlijk in transportkosten als je een exemplaar koopt net over de grens enn je kan je auto beter zelf ophalen, scheelt ook weer. Succes
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!