Volkswagen Golf Brescia 18 of 19 inch

Beste leden,

Sinds kort heb ik 19 inch Brescia velgen (imitatie) onder mijn Golf 7.5 (1.4tsi 125pk bj 2018) staan. Hiervoor had ik originele 17 inch Dijon velgen en ik merk dat mijn brandstofverbruik best wat omhoog is gegaan. Maar omdat ik de velgen heel mooi vind overweeg ik om de 18 inch Brescia velgen aan te schaffen om zo hopelijk het brandstofverbruik omlaag te krijgen. Zal dit veel schelen? Wat raden jullie mij aan?

PS: Ik ken geen goede Golfforums, vandaar dat ik mijn bericht op dit forum plaats. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
 
Volkswagen  Polo  1.0 MPI 60pk 
Heeft wel degelijk met de velgmaat te maken.
Lucht is lichter en makkelijker rond te draaien dan staal.
Centrifugaal kracht dicht op de as is lichter dan verder ervanaf.
Draai maar s een rondje met je armen omwijd of je armen tegen je lichaam.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 9959
Imitatie velgen zijn vaak zwaarder dan originele velgen. Dat je verbruik omhoog gaat heeft ook te maken met de banden. Het is vaak een combinatie van beide.
je hebt tegenwoordig een tabel waar je kan zien wat voor zuinigheids label er aan een band hangt is, of hij goed is in regen , afrolgeluid e.d.

Het verschil met 18 zal minimaal zijn. Of gaan dieselen als je zuinig wilt rijden.
 
Licht er aan wat de maat banden van de 19 inch en de 18inch is.

@DeeOow heeft gelijk, alleen het verschil tussen 18/19 inch zal geen wereld van verschil maken.
Allebei te groot naar mijn mening,
en het effect zal allebei dramatisch zijn voor je brandstof verbruik.
Vergelijkbaar met waar de motor en de rest van het onderstel voor gemaakt is
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!