Voetverlichting aansluiten 6R

In verschillende howto's vind ik dat de footwell lights aangesloten worden op de binnenverlichting. Dit kan natuurlijk, maar is het niet beter om deze op de BCM aan te sluiten (als dat kan)? In het BCM pinbezetting overzicht zie ik dat P65 van T73a (zwarte stekker) aanwezig is voor footwell lights..

65 30al, A23, dome lights, footwell lights

Iemand dit al eerder gedaan? En geeft dit ook de mogelijkheid om met een gti teller de sterkte in te stellen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Ik heb stroom afgetapt via de zekering van mijn kentekenplaatverlichting. Zodoende gaat de voetverlichting aan in de stadslicht stand en dimlicht stand, en blijft ook aan tijdens het rijden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Ik wil leds inbouwen die zowel rood als wit branden. Rood wordt aangesloten op de interieurverlichting (bijv. vanaf de lichtschakelaar) en brandt (en dimt) dus mee als de interieurverlichting brandt, wit dus het liefst op de BCM en enkel als de deur opengaat.

Ik zou graag willen weten waarom ik hem niet aan zou sluiten op de BCM, maar op de interieurverlichting.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
ik heb m via de binnen verlichting gepakt. omdat dat de makkelijkste oplossing voor mij was.
Mijn voetverlichting gaat dus aan als me binnen verlichting ook aan gaat.
via de bcm is het natuurlijk beter. en kun je m instellen als je een mfa+ hebt! (gti teller)
maar had geen zin om het aan te laten sluiten voor veel geld! dus de makkelijke manier gedaan.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Bedankt, Franklin, voor je reactie. Weet je ook toevallig of het zonder mfa+ ook werkt? Ik neem aan van wel, en wil op termijn de standaard teller vervangen. Vandaar dat het me slimmer lijkt om het direct via de BCM te doen.

En waarom laten doen? Dit is toch prima zelf te doen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Bedankt, Franklin, voor je reactie. Weet je ook toevallig of het zonder mfa+ ook werkt? Ik neem aan van wel, en wil op termijn de standaard teller vervangen. Vandaar dat het me slimmer lijkt om het direct via de BCM te doen.

En waarom laten doen? Dit is toch prima zelf te doen?
Ik weet het echt niet!
Ik kom niet aan mijn bcm.
Als je op Ali besteld zit er wel een bcm aansluiting aan.
Ik Kan je alleen vertellen hoe ik m op me hemel verlichting heb aangesloten
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Tarabass
Op youtube zie ik wel filmpjes dat het via de bcm kan bij modellen golf6/touran/jetta.
Hoe bevestig je de lampjes eigenlijk? Zit er al uitsparingen of moet je die maken?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Klopt hoor. Ook bij een Passat sluit je het aan op de BCM. Heb toevallig nog een set liggen die ik binnenkort moet inbouwen bij een Passat. Je krijgt dan, na wat coding in VCDS, een extra menu in de teller waarmee je de lichtsterkte kan instellen van de verlichting.

Als je gebruik maakt van bepaalde leds die ik altijd koop bij een kennis kun je dezelfde verlichting gebruiken voor continu. Dus wit als je instapt en rood als je interieurverlichting brandt. Je moet dan een extra draad trekken in de kabelboom en deze aansluiten op je dashboardverlichting. Dat ziet er zo uit:

Aangepast lampje. Halogeen eruit gehaald en led met rood en wit licht erin geplaatst.
IMAG1089.jpg

IMAG1090.jpg

Extra draad in kabelboom gedaan voor de interieurverlichting.
IMAG1091.jpg

Menu in teller erbij om de witte leds in te stellen.
IMAG1099.jpg

Deur open en witte led brandt.
IMAG1128.jpg

Deuren dicht en rode interieurverlichting brandt. Rode leds dimmen mee op de interieurverlichting.
IMAG1131.jpg

Nogmaals met witte leds als deuren open zijn.
IMAG1133.jpg

(sorry voor de slechte foto's. zijn gemaakt met een oude telefoon jaren geleden. de passat ziet er inmiddels ook totaal anders uit van binnen Stick Out Tongue )
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Ik zoek overigens nog wel naar een footwell setje op Ali met twee lampjes (halogeen). Kan alleen maar met 4 lampjes vinden :|

Anders moet ik zelf de kabelboom maar maken, ook niet een groot probleem.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
@Tarabass dit is volgens mij halogeen.

€ 10,11 32%OFF | 2 Stks OEM Originele voor Voetenruimtebekleding Licht Voor Golf 6 Jetta MK5 MK6 Tiguan Passat B6 Polo 7L0 947 415 5ND 947 415 7L0947415

Mij lijkt LED mooier of kan je het halogeen lampje wisselen met LED?
Edit: antwoord gevonden. Het kan.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: Tarabass
Met of zonder led maakt niet zoveel uit. Die vervang ik toch voor leds van een kennis van mij. Die soldeert deze leds zelf, waardoor je én wit én rood licht hebt op één printplaatje. Vandaar ook de extra draad uit de unit ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Ik heb inmiddels de lampjes binnen en wilde van het weekend beginnen ,met het aansluiten op de bcm. Voordat ik wilde beginnen wilde ik "Footwell" activeren in de BCM, maar kan dit nergens vinden. Erg vreemd. Iemand een idee hoe dat kan?

Gaat om een 087 BCM.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Dat is dus precies waar ik gekeken heb, en waar ik het ook vind in mijn Passat. Maar deze opties zitten niet in de BCM van mijn Polo. Terwijl dit de highline versie is. Om het menu straks dus in een MFA+ te krijgen moet ik upgraden vrees ik. Zou het dan wel werken zonder de optie in de BCM (en dus zonder menu in de teller)?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!