vocht raambediening? 6R 2009

Laurens

Actief lid
136
39
34
Wanneer ik in een regenbui heb gereden weigert de raambediening op alle ramen.


Na een paar uur droog weer en een rit beginnen één voor één alle ramen weer te functioneren.


Aanname van mij een vochtprobleem. Maar waar te zoeken, bedieningselement heb ik nieuw en origineel vag in gezet.

Heb die storing al eerder gehad, is heel lang weggebleven.

Iemand een idee?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
gisteravond deed alles het weer, vanmorgen niet, vanmiddag naar huis weer wel, nu polo kletsnat gespoten, alles blijft het doen.

Is er een beschrijving hoe het linker voordeur paneel te demonteren bij 6R?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Ja inderdaad Robin, daar denk ik nu ook aan, vanmorgen naar werk niets, terug alles weer werken of er niets gebeurd is.

Voor de rest kan het eigenlijk niets zijn, bediening is vernieuwd bij aankoop, heb ik zelf uit het VAG doosje gepakt.

Even proberen de boel los te halen. Bedankt!
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
denk dat de printplaat van de raambediening het euvel veroorzaakt, zit die als één geheel in de raammotor verwerkt? Weet iemand dat? Foto iemand?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
net weer geprobeerd, niets. Nadat ik heb gemept op de omgeving onder het stuur links onder ging het weer werken, achter de zekeringkast zitten drie vierkante blokjes met wat speling, waar zijn die voor,

in die omgeving zou iets los getrild kunnen zijn af en toe, nu al iemand idee?

Bij de dealer vertelden ze al dat het een speurtocht kon worden, zou ik ook doen voor €100,- per uur, halve dagen werken:( 2000 per week;)
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
stekker in deurpost los gehaald, ingepoten met contactspray, gemonteerd en alles onder dash gecontroleerd en aangedrukt, alles doet het maar voor hoe lang?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Kabelbreuk, kan bijna niet anders.
Als de printplaat vochtig is heb je meer kans dat er iets stuk gaat dan dat hij droog word en weer werkt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
zou goed kunnen, heb dit al eerder gehad na aankoop, we gaven het bedienelement de schuld, deurlock werkte ook niet daar heeft de dealer een nieuw kabeltje ingezet wegens beknelling in de raamgeleider, en ikzelf een nieuwe raambediening daarna(gekregen nieuw onderdeel), alles heeft daarna een half jaar prima gewerkt, nu begint het weer, vreemd.

je zou denken dat het deel van de kabelboom binnenin de deur achter het plaatwerk niet helemaal goed zit.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Meten is weten.
Ik heb een keer een audi gehad als de kofferbak open was had ik geen kentekenverlichting en dicht wel.
Afkeur voor apk en dat terwijl ik toch altijd met de kofferbak dicht rijd.
Bleek een kabelbreuk te zitten bij het scharnierend deel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
geloof je meteen, er moet daar iets niet goed zitten, net weer geprobeerd ..niets, kloppen onder stuur resulteert in 1 werkend raam.

Ik laat hem even staan, en probeer dan met knopje ingedrukt te morrelen onder het stuur.

Geprobeerd en voorzichtig denk ik gelukt.

Als ik morrel aan de draden bij de connector aan de binnenzijde auto waar de stekker van buiten naar binnen komt dus onder links van het dash heb ik weer bediening, daar zou dan het probleem kunnen zijn, is dat deel los te vervangen? je kunt het zo slecht zien....
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Had je de kabelboom gecontroleerd tussen deur en auto?
Er wil wel eens een draad breken of beschadigen.

Even de stekker los halen en het rubber opzij schuiven en even aan alle draden trekken.
soms is het wel eens lastig te zien, maar als er aan canbus draad gebroken is dan kan dit wel is rare storingen opleveren.
Even goed controleren voordat je dingen ga vervangen :)
 
update, naar mn vertrouwde bovag garage geweest en daar is het vermoeden dat het de boordregelunit is, nu gaat er helemaal niets meer werken(ramen)

ik heb een afspraak bij de dealer staan maar kan daar 6 juni pas terecht, als er een demontage exemplaar ingezet wordt door de bovag garage moet het ding dan bij de dealer ingeleerd worden of hoe gaat dat?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!