Vin nummer afplakken

laatst gelezen dat je het beste je VIN nummer achter je voorruit af kunt plakken,
dit voorkomt dat ze op nummer een sleutel bestellen in het oosten.
klopt dit of is dit een Hoax?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
ja alleen is dit, niet alles als je op de vw site naar de service gaat/ handleidingen op kenteken dan geeft de site ook direct je VIN.
ik heb hier VW op aangeschreven en die wijst me door naar mijn lokale dealer.
geen antwoord dus.
echt raar vindt ik.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Hahah schandalig dit eigenlijk.
De dealer gaf mij zelfs als tip mee om mijn VIN nummer achter het raam af te schermen terwijl deze dus blijkbaar kinderlijk eenvoudig via VW’s eigen webstite te achterhalen valt.
Ik ga ze even een mailtje sturen.

(Mailtje verstuurd, benieuwd naar de reactie).
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
laat maar even hoe of wat het gegaan is @Gertjan P1.2 !!
Ik vind het namelijk wel een dingetje... hier zit er ook een briefje voor :) maar.. als je het online kan vinden...
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Altijd leuk z'n onderwerp. maar een sleutel moet ten aller tijden ingelezen worden in de auto.
en het baardje van je sleutel kan iedereen achterhaten/uitlezen.
kant en gebruik's klare sleutels lijkt me heel onrealistisch.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Altijd leuk z'n onderwerp. maar een sleutel moet ten aller tijden ingelezen worden in de auto.
en het baardje van je sleutel kan iedereen achterhaten/uitlezen.
kant en gebruik's klare sleutels lijkt me heel onrealistisch.

Dat zullen ze vast wel kunnen. Ze kunnen ook je auto starten d.m.v. een elektrische sleutel te verlengen met een laptop.
En aangezien dit onderwerp over het VIN nummer ook door de politie erkent word lijkt het me dat het wel kan.
Buiten dat, waarom zouden ze op de VW site je VIN nummer überhaupt moeten tonen.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
Dat zullen ze vast wel kunnen. Ze kunnen ook je auto starten d.m.v. een elektrische sleutel te verlengen met een laptop.
En aangezien dit onderwerp over het VIN nummer ook door de politie erkent word lijkt het me dat het wel kan.
Buiten dat, waarom zouden ze op de VW site je VIN nummer überhaupt moeten tonen.
kan, mits je natuurlijk keyless entry hebt.. Zou niet weten hoe je moet starten op afstand zonder keyles entry ?
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Altijd leuk z'n onderwerp. maar een sleutel moet ten aller tijden ingelezen worden in de auto.
en het baardje van je sleutel kan iedereen achterhaten/uitlezen.
kant en gebruik's klare sleutels lijkt me heel onrealistisch.

Ik heb ooit een filmpje gezien waarbij ze met een niet ingeleerde sleutel een auto mee namen, ze hadden een kastje op de EOBD aangesloten die blijkbaar de IMMO omzeild, indien je dan een juist bestelde sleutel hebt is het kinderlijk eenvoudig meenemen..
 
dealer zegt dat dit gemeld gaat worden aan Pon.
vindt dit ook zeer vreemd, maar zegt dat het afplakken VIN achter voorruit voor hulpdiensten niet de wens is,
wel geeft hij aan dat in de portier bestuurder ook een sticker is geplakt met het nummer.
hou jullie weer op de hoogte als ik wat meer weet.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
ik neem aan dat dit probleem zich al langer speelt en dus toch niks mee zal worden gedaan aangezien ik denk dat je toch niet de enige bent die dit heeft gemeld bij de dealer lol
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!