Vijf redenen waarom je (niet) voor all-season banden moet gaan

ik denk voor het Nederlandse klimaat de all season band een prima oplossing is, voor een wintersport zou ik zeggen ja ga voor een echte winterband.
Ikzelf rij Zomerbanden en Winterbanden, wil zomers gewoon lekker hoeken zonder dat mijn band daarin de beperkende factor is. althans tot op zekere hoogte uiteindelijk verliest iedere band een keer zijn grip Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik heb ze wel, zelfs onder de GTI; voor sommigen vloeken in de kerk. Wel CrossClimates+ die Michelin niet voor niets niet de naam vier seizoenen banden geeft, maar zomerbanden met winter eigenschappen. Mijn overweging om dit te doen:
- Geen zin om banden te wisselen
- ik haat wintersport
- met winterbanden rijd je tegenwoordig een groot deel van de tijd met banden die onder de omstandigheden verre van ideaal zijn
- de sportieve eigenschappen van de GTI benut ik slechts op momenten (inhalen, invoegen, lange bochten (die gaan prima met de CC));
op het circuit begeef ik me niet en aan stoplichtsprintjes doe ik niet
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: expor en Juno Leloup
Maar sinds kort is er een tweede autootje (Up!), voor mijn vrouw, de boodschappen en korte ritjes, waar all seasons onder zitten. Dus ik overweeg daarom wel tzt Pilot Sport 4 voor de Polo.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: capszz en Mikie
Deze is ook interessant om eens te bekijken. De eerste (misschien nog enige?) test in gecontroleerde omstandigheden tussen verschillende banden. Voor mij is het wel duidelijk dat met de winters van tegenwoordig mijn volgende 'winterbanden' set een all-season banden set wordt. Daarnaast voor de zomer dan gewoon Michelin PSP4S eronder.

Dus als ze op zijn gaan er CrossClimates onder voor de winter :).

 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Ik denk als je niet het uiterste vraagt van je auto/rijstijl en niet op wintersport gaat dan zijn voor hier in ons klimaat all season banden prima.
Het is een compromis.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!