Vervangen distributieriem / waterpomp / koppeling

Hallo,

Ik ben redelijk nieuw hier, maar wil toch even weten wat jullie mening is.
Ik rij al een tijd in een Polo 1.2TDI uit 2011. Momenteel heb ik 205.000km op de teller staan. Bij 210.000 moet de distributieriem worden vervangen volgens het boekje. Hierbij wil ik ook de koppeling laten vervangen aangezien deze er wel bijna doorheen is.

Ik weet dat het bij de VW dealer of een officiële garage een behoorlijk bedrag gaat kosten om dit te doen.
Wat gaat mij dit kosten als ik dit zwart laat doen bij een beunhaas? Materiaalkosten zal relatief nog wel meevallen, maar de uren.. Heeft het zin om dit nog te vervangen (behoorlijke kosten voor deze km stand?) of kan ik beter op zoek gaan naar bijvoorbeeld een 6c met minder kilometers en de Polo dus verkopen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Casper
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Hallo,

Ik ben redelijk nieuw hier, maar wil toch even weten wat jullie mening is.
Ik rij al een tijd in een Polo 1.2TDI uit 2011. Momenteel heb ik 205.000km op de teller staan. Bij 210.000 moet de distributieriem worden vervangen volgens het boekje. Hierbij wil ik ook de koppeling laten vervangen aangezien deze er wel bijna doorheen is.

Ik weet dat het bij de VW dealer of een officiële garage een behoorlijk bedrag gaat kosten om dit te doen.
Wat gaat mij dit kosten als ik dit zwart laat doen bij een beunhaas? Materiaalkosten zal relatief nog wel meevallen, maar de uren.. Heeft het zin om dit nog te vervangen (behoorlijke kosten voor deze km stand?) of kan ik beter op zoek gaan naar bijvoorbeeld een 6c met minder kilometers en de Polo dus verkopen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Casper
Totaal 8u werk.
Dus als je een beetje zoekt moet het voor 200 kunnen.
Arbeidsloon hebben we het dan over.
Materiaal was voor mijn auto in 2017 rond de 350.
Koppeling set en distributie set
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
ik heb @BlackDiesel laatst een adres gegeven met nette prijzen, wellicht heeft hij inmiddels al een ervaring opgedaan? :)
Zeer nette prijzen dat zeker. @polo6rtdi ik raad je aan eens contact op te nemen met de kennis van Johan als je uit de buurt komt. Geen ervaring verder want ik heb geen reactie meer mogen ontvangen. En het verhaal van het 2m vliegwiel gaat niet meer op want mijn problemen zijn waarschijnlijk te wijten aan lekkende verstuivers. Ik heb woensdag een afspraak staan bij Carrec technocenter voor het testen van mijn verstuivers, en eventueel vervanging met gereviseerde verstuivers. Leuk is anders helaas, de andere dingen zullen even moeten wachten want ik kan niet te lang doorrijden met lekke verstuivers. Kostenplaatje circa 2000 euro hiervoor. :(

Edit: ik zie dat de TS het heeft over een beunhaas. De betreffende kennis van Johan is zeker geen beunhaas. Wel zeer eerlijke prijzen en kwaliteitsonderdelen gemonteerd. Voor zo'n prijs ga je het niet ergens anders kunnen laten doen. Voor mij alleen toch iets te ver (2 uur rijden)
 
Polo  6c  Verkocht 
Voor iemand zwart na zijn werk.
Hoezo overslaan.
Ik zou dat alleen doen bij iemand die ik ken, anders is het misschien beun de beunhaas die koelvloeistof bijvult in je oliereservoir (overdreven voorbeeld uiteraard). Goedkoop kan duurkoop zijn, en met mn auto ga ik die gok niet nemen. heb zelf op de hoek van mn stage een garage die 60 zonder btw rekent per uur, maar die zijn heel transparant en gaan grondig te werk.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW en BlackDiesel

Prima zelf te doen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik zou dat alleen doen bij iemand die ik ken, anders is het misschien beun de beunhaas die koelvloeistof bijvult in je oliereservoir (overdreven voorbeeld uiteraard). Goedkoop kan duurkoop zijn, en met mn auto ga ik die gok niet nemen. heb zelf op de hoek van mn stage een garage die 60 zonder btw rekent per uur, maar die zijn heel transparant en gaan grondig te werk.
Die van mij ook.
Maar dan voor 25
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!