Versnellingsbak wisselen

Goedemorgen,

Ik heb een Polo 6n2 met defecte versnellingsbak en wil deze uitwisselen met een andere (gebruikte) en tevens koppeling vervangen. Dient de “nieuwe” versnellingsbak afgesteld te worden als deze goed schakelend van een andere Polo gedemonteerd is?

Alvast bedankt voor de hulp!
Gr, Robin
 
Volkswagen  Polo 6N1  AEE 
Ligt eraan hoever jouw kennis gaat, voor mij en andere hier is het een eitje. Daarin tegen zijn er ook leden die niet weten waar ze moeten beginnen.
Een eitje? Ik denk dat ik misschien niet duidelijk ben geweest, maar het gaat om de bak zelf, daar is ook het benodigde speciaal gereedschap voor nodig, (elsawin) niet het schakelmechanisme... daar ging het mij om
Alvast bedankt:)
 
Volkswagen  Polo 6N1  AEE 
Indien het de zelfde versnellingsbak is wat zou je hier( op het schakelmechanime na) voor moeten afstellen?

persoonlijk zou ik koppeling vervangen incl druklager, nieuwe olie in de bak.
Schakelmechanisme afstellen en rijden maar

Dat leek mij ook maar zocht even de bevestiging hiervoor thanks!, raden jullie btw wel een motorsteun aan tijdens demontage/montage van de versnellingsbak, ik zie dat dit evt ook kan door de motor vanaf onderop te ondersteunen?
Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6N1  AEE 
Ik had het goed gelezen, maar ik kan niet zien vanaf hier wat voor sleutelaar je bent. Daarom gaf ik die vergelijking. Ikzelf bijvoorbeeld heb wel de beschikking tot die speciale gereedschappen, dan wordt de klus al een stuk makkelijker. Succes met de klus, wat is er precies met de oude?
De oude had al langere tijd problemen met 1e en 2e versnelling (erg zwaar)
 
Volkswagen  Polo 6N1  AEE 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!