Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemotion

Ik heb er maar even een nieuw topic voor aangemaakt ;)

Zojuist een mailtje van de dealer ontvangen m.b.t. tot de vraag welke uitvoering ik dan heb.

ONDERSTAAND DE MAIL VAN DE DEALER:
--------------Hoi Barry

De Polo Bleumotion is een auto die aangepast is met zijn gewicht en uitvoering om de auto zo licht mogelijk te maken om de schadelijke uitstoot te reduceren .
Iedere Polo BLEUMOTION (Trendline /Comfortline ) is gelijk aan elkaar in de basis.
De meeruitrusting van de Comfortline is dan de airco en elecpakket ect.

De verwarring die bij jou ontstaat tussen een benzine / diesel en een Bleumotion is terecht maar de uitvoeringen hebben niks met elkaar te maken .

Ik hoop dat ik het hierbij een beetje duidelijk heb kunnen maken ( want dat is best lastig ) maar jullie hebben een Polo Bleumotion Comfortline . ----------------------


Dan is het voor mij alleen nog niet duidelijk dat Sharky bijvoorbeeld verlichting in de hemel boven de achterbank heeft zitten en een lampje bij de zonneklep ?!
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

Of te wel, ieder Bluemotion is een trendline het verschil zit hem in de opties waardoor de dealer het opeens een comfortline noemt.

Ik denk dat het verschil in interieur verlichting zit in het licht en zicht pakket, heb jij een automatisch dimmende binnenspiegel? Zo niet dan is het volgens mij verklaard.
 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

ik zal volgende week eens kijken of ik dat ook heb met dat hemelverlichting achterin de bank...
maar volgens mij heeft dat te maken met Licht & zicht pakket idd...als je dat niet hebt dan heb je al die extra's niet.

Volgens mij belangrijkste verschil wat je niet door elkaar heen moet halen is een Polo benzine vs. BM diesel versie.
In de vorige topic is denk ik al duidelijk dat de normale Polo Highline bijvoorbeeld duidelijk een ECHTE comfortline is
de Polo BM is dus eigenlijk een Trendline+ vandaar dat je ook dat bikkelharde dash hebt, meer plastic etc...

weet iemand of de normale diesel versie 1.4 TDI de ECHTE comfortline uitvoering heeft?
 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

Heb zojuist nog een mail gekregen van de dealer.

-------------------
Er worden geen polo's uitgeleverd zonder reservewiel .

Denk dat de buurman hem bij een dealer vandaan heeft die de auto's uit het buitenland geïmporteerd heeft , dat is vaker gedaan gezien de auto's in bv Duitsland waar ze geen BPM kennen niet verkocht werden en wij hier in Nederland met levertijden te maken kregen .

Moet je eens aan hem vragen hoe hij er aan gekomen is . als het namelijk een ( gewone ) Comfortline betreft heb je inderdaad lampjes en andere extra's , maar een Polo ongeacht zijn uitvoering zonder reservewiel bestaat in Nederland niet .
---------------------

:shock:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

die van mij heeft geen reservewiel, en komt inderdaad uit DLD.
Ik heb ook geen lampjes boven de zonneklep.
Boven de achterbank ??? (moet ik straks even kijken)

Heb wel het licht en zicht pakket (dimmende binnenspiegel en de regensensor)

Maar de car-configurator op de duitse site is ook heel anders als op de nederlandse vw site.
bv de deelbare achterbank is daar een optie ook op de 89g versie.
 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

Ik snap nu wel waarom hij vorige keer zei tijdens het gesprek dat het niet simpel ligt allemaal. Wat ze door de importeur opgelegd krijgen en hoe ze aan de voorraden moeten komen.
Je zal iemand aan je bureau krijgen met al zijn eisen, wetende wat voor doolhof je ervoor af moet leggen.
Al met al, ik neem genoegen met wat ik heb :mrgreen: ben er nog steeds niet minder blij mee :cool:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

Net bij de dealer geweest.

Die bevestigde dat de polo Bluemotion een trendline is met de comfort opties.
Het schijnt zo te zijn dat in Duitsland alleen de trendline te krijgen is en voor Nederland een comfort pakket is samengesteld.

Vandaar dat de sticker Trend aangeeft ipv comf.
 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

Yup Jan heeft helemaal gelijk, er is dus feitelijk geen Polo BM comfortline enkele een trendline die voor Nederland met wat extra's richting een comfortline achtige uitvoering wordt ge-upgrade. Alleen omdat het een trendline = en blijft krijg je niet het zachte dashboard en niet de H7 lampunits en zo nog wat dingen die allen andere de echte Polo's benzine en diesel comforline wel hebben.

BM = dus altijd een trendline al dan niet met wat extra's
 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

Ja klopt. Kreeg van Sharky ook de bevestiging dat hij dezelfde sticker heeft als ik.
Er is dus geen Bluemotion comfortline alleen een opgeleukte Trendline :) alleen raar dat de folder het dan wel over 2 versies heeft :evil: dat brengt een hoop verwarring
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

Ik heb even meegelezen met de Trend/Comf line vergelijking. en hebben jullie ook allemaal deze dingen?

wat opviel bij mijn Polo 6R BM aflevering:

- Coming/Home leave systeem in de binnenspiegel aan/uit te zetten? hij zei dat het wel zo'n systeem was maar niet met de lichten ofzo...dan is het toch geen coming/home leave system :?
- Makeupspiegels bij alle zonneklepjes aanwezig
- 6 Speakers aanwezig dus Astijl 2 tweeters, 2 Voor onderin de deur, 2 achter in de deur. dus geen 4 speakers zoals sommige mensen claimen?! of je moet echt een super kale trendline hebben...
- Achterbank verlichting boven de achterbank aanwezig
- H7 reserve lampen WTF?!?!? :shock: :shock: Ik heb H4 man!!! in de kofferbak aanwezig...kwam daar pas achter toen ik thuis kwam
- Reservewiel onderin de kofferbak + krik aanwezig
- H4 Lampen gemonteerd ipv de normale H7 lampen
- Geen voetverlichting onder de bestuurderstoel + passagiersstoel (is dit op 1 of andere manier nog zelf in te bouwen? is er wel voorbereiding hierop? heeft iemand dit al ingebouwd op zijn Polo BM?.
- Dagrijverlichting onder de bumpers die schakelen uit nadat je je licht aan hebt gezet?!?! wanneer staan die DRL aan eigenlijk?
 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

Klopt,
Die van mij heeft dezelfde punten, zelfs de h7 reserve lamp. (comfortline)
Wat betreft de DRL, deze staan aan als je lampen op 0 staan en schakelen uit als je de stads/dim verlichting aan zet.
Volgens de brochure is de voetverlichting onderdeel van het licht en zicht pakket en is handmatig. Ik heb deze alleen nog niet kunnen vinden.

Jeroen
 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

Hmm ik ga vanavond eens even kijken over dat voetverlichting :)
wellicht is dat wel in te bouwen als er al wat voorbereiding zit (dus draadjes, Gaatjes etc of die er al liggen...)
 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

Dat is de folder van januari 2011.

Mijn auto is vorig jaar april/mei besteld.
en week 45 2010 gebouwd.

Die van mijn collega is 2 maanden eerder besteld en gebouwd.

Beide precies hetzelfde geleverd op de rns310 software update.
 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

voetverlichting zit er niet in ook geen kabels alleen het gat voor de lamp wel heb van het weekend het dashboardkastje er uit gehaald voor te kijken als er kabels lagen helaas niet :cry:
groeten ger
 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

Barry zei:
Ik heb er maar even een nieuw topic voor aangemaakt ;)

Zojuist een mailtje van de dealer ontvangen m.b.t. tot de vraag welke uitvoering ik dan heb.

ONDERSTAAND DE MAIL VAN DE DEALER:
--------------Hoi Barry

De Polo Bleumotion is een auto die aangepast is met zijn gewicht en uitvoering om de auto zo licht mogelijk te maken om de schadelijke uitstoot te reduceren .
Iedere Polo BLEUMOTION (Trendline /Comfortline ) is gelijk aan elkaar in de basis.
De meeruitrusting van de Comfortline is dan de airco en elecpakket ect.

De verwarring die bij jou ontstaat tussen een benzine / diesel en een Bleumotion is terecht maar de uitvoeringen hebben niks met elkaar te maken .

Ik hoop dat ik het hierbij een beetje duidelijk heb kunnen maken ( want dat is best lastig ) maar jullie hebben een Polo Bleumotion Comfortline . ----------------------


Dan is het voor mij alleen nog niet duidelijk dat Sharky bijvoorbeeld verlichting in de hemel boven de achterbank heeft zitten en een lampje bij de zonneklep ?!

Wat een Lariekoek verhaal van de dealer
 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

mwah niet compleet lariekoek, want ze zeggen wel iedere polo BM (ongeacht Trendline of Comfortline) is gelijk aan elkaar...maar ze zeggen niet expliciet erbij bijv dat de Comfortline BM NIET hetzelfde is als een Comfortline 1.2 TSI polo.

maar ik vind het antwoord een beetje slap...maar goed opzicht heeft die wel gelijk.
eigenlijk vind ik het harde dashboard niet eens storend...ik raak het amper aan Stick Out Tongue
 
Re: Verschil en overeenkomsten Trendline/Comfortline Bluemot

Barry zei:
ONDERSTAAND DE MAIL VAN DE DEALER:
--------------Hoi Barry

De Polo Bleumotion is een auto die aangepast is met zijn gewicht en uitvoering om de auto zo licht mogelijk te maken om de schadelijke uitstoot te reduceren .
Iedere Polo BLEUMOTION...etc.
Ik zal wel een zeikerd zijn (hoef ik overigens geen antwoord op ;)) maar ik vind het bijzonder triest dat een professionele verkoper niet eens de naam van het product wat ie verkoopt goed kan spellen, Bleumotion??? Hoe geloofwaardig ben je dan?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!