Vermoeden van versleten koppeling

Wij rijden met een volkswagen polo 9n 1.9sdi uit 2005. Ik vermoed dat de koppeling bijna op is gezien de motor blijft draaien in versnelling met de handrem op als je het koppelinspedaal helemaal hebt laten opkomen. De wagen telt nu 151 000 km.
 
Volkswagen  polo  1.9 sdi 
Klinkt eerder alsof je drukgroep geen druk meer levert, wel gek. Kun je wel nog rijden, lijkt me niet toch?
Hij vertrekt in eenders welke versnelling. Zelfs in vijfde versnelling slaat de motor niet af met de handrem op bij het opkomen van het pedaal. Ook pakt de koppeling rijkelijk laat, net iets voor ie helemaal boven is.
 
Volkswagen  polo  1.9 sdi 
Dat is absoluut minder normaal. Ik denk dat je het beste even langs een garage kunt, die kunnen beter kijken wat er aan de hand is. Door een beeldscherm maakt t toch net wat lastiger ;)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Dat is absoluut minder normaal. Ik denk dat je het beste even langs een garage kunt, die kunnen beter kijken wat er aan de hand is. Door een beeldscherm maakt t toch net wat lastiger ;)
Ik heb een afspraak gemaakt bij de garage volgende dinsdag om de koppeling te laten veranderen. Gezien de auto ook soms doorschiet in toeren bij gas geven en de snelheid blijft hangen vrees ik dat deze toch ver op is. Het wisselen van versnelling is ook vrij stroef.
 
Volkswagen  polo  1.9 sdi 
Ik heb inderdaad gevraagd van alles mee te nemen. Ik vermoed dat ze bij een vw-garage wel weten wat te doen. Het zou afhankelijk van de stukken snel om en bij de 1000 euro gaan kosten.
Ik zou ook bij andere garagebedrijven een prijsopgave vragen, wat @Giltix ook zegt, het is behoorlijk veel geld €1000,00.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Laatste iets wat je kunt doen om erachter te komen of je koppeling op zijn einde is is het volgende. Gewoon rijden en dan van de 3 naar de 5 doen ipv de 4, en dan volgas geven gaat je auto gelijk hoog in de toeren zitten heb je een slippende koppeling. Trekt ie laag tourig omhoog is het niet je koppeling
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
holy shit! 1000 voor het vervangen van een koppeling?! Bij de meeste auto's is het 3-4uur maximaal werk... Onderdelen varieren tussen de 120-250 euro... Hier word er iemand genaaid... ga eens langs bij een universeelgarage?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!