verlichting probleem

Ik heb sinds kort een polo gekocht.
Na een tijdje viel mij op als ik de verlichting aanzet dat de verlichting van het dashboard begint te knipperen. Daarmee bedoel ik de verlichting van de snelheidsmeter en de toerenteller.

Verder mankeert er niks aan de verlichting. De buitenlampen werken gwn en vallen niet weg. Nu had ik eens gekeken naar de dimlichtregelaar waarmee je normaal de verlichting in sterkte kunt aanpassen nu ja dat ding doet niks meer de verlichting blijft gwn op de hardste stand branden.

Zou het kunnen dat deze schakelaar gwn stuk is of zou er meer aan de hand zijn?

foto erbij voor de duidelijkheid.
 

Bijlagen

  • schalter-leuchtweitenregler-id104602506-1.jpg
    schalter-leuchtweitenregler-id104602506-1.jpg
    124.6 KB · Weergaven: 10
Volkswagen  Polo 9N  1.4 TDI 75pk 
Je kan checken of het een zekering is.
Bij de bestuurderskant onder het stuur zit de zekeringskast. Je zou de zekering kunnen vervangen voor een nieuwe.
Hier het schema met welke je moet wisselen:

Anders misschien het lampje van je instrumentpaneel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ik heb hetzelfde probleem met de 6R.
De naalden blijven op ingestelde helderheid (met de draaiknop die je in de bijlage hebt instelbaar). Als verlichting uitstaat dimmen de cijfers van snelheid en toerental tussen 0 en ingestelde waarde. Ik ga even zekeringen checken. Maar ik denk dat het een paneel dingetje is.
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
Ik heb hetzelfde probleem met de 6R.
De naalden blijven op ingestelde helderheid (met de draaiknop die je in de bijlage hebt instelbaar). Als verlichting uitstaat dimmen de cijfers van snelheid en toerental tussen 0 en ingestelde waarde. Ik ga even zekeringen checken. Maar ik denk dat het een paneel dingetje is.
Kijk eens naar je voorruit ter hoogte van je binnenspiegel? Zit je binnenspiegel met een grote voet bevestigd op de voorruit? Grote kans dat je dan een automatisch dimmend dashboard hebt.

Bij mijn ex-polo had ik het zelfde "probleem". Dit bleek dus te komen door het automatisch dimmen van mn dashboard verlichting.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Mind. Is. Blown. Ik ga het straks even bekijken!
Kijk eens naar je voorruit ter hoogte van je binnenspiegel? Zit je binnenspiegel met een grote voet bevestigd op de voorruit? Grote kans dat je dan een automatisch dimmend dashboard hebt.

Bij mijn ex-polo had ik het zelfde "probleem". Dit bleek dus te komen door het automatisch dimmen van mn dashboard verlichting.
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
@MessiBanani ik zag jou opmerking over de verlichting van de tellers.. Sinds ik deze auto heb (zo hoef ik geen nieuw topic te maken) viel mij op dat als ik rijd zonder de verlichting aan dat het lijkt of de verlichting van de tellers zelf dimt? Als het ietsje donkerder is buiten dan zie je alleen nog de naalden rood zonder te dimmen zeg maar. Ik snap dat als het donkerder word dat je dan binnen in de auto minder licht hebt. Maar toch lijkt de tellerklok standaard verlicht en als het iets donker word dan zie je alleen de naalden nog en het display in het midden duidelijk. Weet iemand of het dus klopt dat: de tellerklok verlichting zelf dimt als het donker word buiten terwijl je de lampen dus niet aan hebt?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
@MessiBanani ik zag jou opmerking over de verlichting van de tellers.. Sinds ik deze auto heb (zo hoef ik geen nieuw topic te maken) viel mij op dat als ik rijd zonder de verlichting aan dat het lijkt of de verlichting van de tellers zelf dimt? Als het ietsje donkerder is buiten dan zie je alleen nog de naalden rood zonder te dimmen zeg maar. Ik snap dat als het donkerder word dat je dan binnen in de auto minder licht hebt. Maar toch lijkt de tellerklok standaard verlicht en als het iets donker word dan zie je alleen de naalden nog en het display in het midden duidelijk. Weet iemand of het dus klopt dat: de tellerklok verlichting zelf dimt als het donker word buiten terwijl je de lampen dus niet aan hebt?
Klopt. Als je geen automatische verlichting hebt en je rijdt bv een tunnel in en je verlichting staat uit, dan dimt de tellerverlichting en zie je alleen de naalden nog rood oplichten.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Klopt. Als je geen automatische verlichting hebt en je rijdt bv een tunnel in en je verlichting staat uit, dan dimt de tellerverlichting en zie je alleen de naalden nog rood oplichten.
Eigenlijk wel krom, dus de auto heeft ergens een licht sensor.. Dan zou je denken zo een Alie AUTO verlichting schakelaar moet voldoende zijn zonder die losse sensor..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!