Verlagen alleen veren originele dempers

Hallo,

ik heb een vraagje over het verlagen van mijn 9n..,
ik wil de auto graag iets verlagen puur voor de looks want vind dat origineel veel te hoog ligt en een beetje voor extra stevigheid.. Nu heb ik rond zitten kijken op internet en ook hier op het forum en kwam er dus op uit om alleen verlagings veren te monteren, dus niet icm met andere schokdempers.

Nu ga ik logisch nadenken en lijkt het me helemaal niet zo goed voor de originele dempers die er niet op berekent zijn om 30 a 35mm lager te liggen...

heeft iemand hier ervaring mee of weet of het goed/slecht is? :confused:
 
Dus jij hebt met een schroefkit gewoon nog een comfortabele auto? Dus niet een bak die stuitert over de weg..

zou ik dat dan met alleen de veren zoals jij zegt 30mm ook hebben?

ik wil de auto graag gewoon netjes omlaag hebben.. Niet overdreven dus.
 
Dus met een schroefset zou het fijner zijn om gewoon 30 a 35 te verlagen...?

ik heb weinig verstand van maar als ik 30mm verlaag ligt de auto dus gewoon netjes ipv wielkasten die over de wielen hangen zo laag..?
 
Ik rijd nu ongeveer een maand rond met verlagingsveren 30/35mm en originele dempers. Had hiervoor een schroefset, en merkte geen verschil in stugheid bij de overstap naar verlagingsveren.

Je originele dempers zullen het wel zwaarder krijgen met verlagingsveren. Maar ik denk niet dat ze dan al binnen 1-2jaar kapot gaan.
 
Ik rijd nu zes weken op Eibach pro-kit veren. Die liggen 30 mm lager dan origineel.
Overdreven gezegd was het voorheen net een boot. Na een drempel drie keer veren.
Nu is het na een drempel één keer veren en klaar. Persoonlijk vind ik dat veel fijner.
Terwijl ik dit type realiseer ik mij dat mijn veren al 172.xxx KM onder de auto zaten.
 
Ik had H&R verlagings veren 35mm maar vond dat ook niet alles. De auto zakte geen 35 mm en achter stond de auto nog te hoog vergeleken met voor in mijn ogen. Ik heb nu een AP schroefset en dat bevalt mij beter ook qua weggedrag.
Voor het werk maakt het niet uit of je alleen de veren vervangt of een schroefset monteerd. Alles moet toch los.
 
Ik had H&R verlagings veren 35mm maar vond dat ook niet alles. De auto zakte geen 35 mm en achter stond de auto nog te hoog vergeleken met voor in mijn ogen. Ik heb nu een AP schroefset en dat bevalt mij beter ook qua weggedrag.
Voor het werk maakt het niet uit of je alleen de veren vervangt of een schroefset monteerd. Alles moet toch los.

Je hebt 3 verschillende soorten 35mm verlaginsveren van H&R. De ene zakt meer dan de andere.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!