Ventilator werkt enkel op stand 4

Dag allen

Ik heb een Polo 2012 waarvan de ventilator enkel werkt op stand 4.
Heeft iemand van jullie een idee waar dit aan zou liggen? Ik vermoed aan de draaiknop zelf maar ik ben er niet zeker van.
Ik heb het handschoenenkastje al even gedemonteerd en stroom gemeten op de motor. Deze krijgt inderdaad enkel stroom op stand 4.
De draaiknop heb ik er nog niet uitgehaald gezien de twee bedieningskabels die er aan hangen. Hoe haal ik deze unit er best uit?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Volkswagen  Golf  1.3 
Welkom op het forum. Dat je ventilator alleen op stand 4 werk is meestal je kachel weerstand. Stand 1,2&3 gaat de voeding over de weerstand heen. In stand 4 gaat de voeding rechtstreeks naar de kachelmotor. Dit is een Polo "kwaal". Er staat op het forum genoeg over geschreven. Gebruik de "zoek functie" op het forum en zoek op kachelweestand ventilator. Succes!
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik heb zelf er. Vraag over mijn kachel. Als ik mijn kachel alleen richt op de raam of voeten komt er ook lucht uit mijn bestuurders rooster. En dat heb ik niet bij de andere 3 is dit ook de weerstand? Ik wil niet zomaar iets vervangen.
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!