Ventilatie bouwt druk op

Sinds ruim een jaar heb ik leuke Polo 9N, bouwjaar 2005. Er zit een climatronic in, die in principe prima werkt: er komt genoeg lucht uit alle ventilatieroosters en koud/warm werkt ook prima. Enige probleem is dat als de ventilatie hard blaast (stand 4 en hoger) er een behoorlijke druk wordt opgebouwd in de cabine. De lucht kan niet weg. Als er een raam opengaat of een deur, voel je als het ware je oren "openklappen".

Ik heb al op diverse fora/onderwerpen rondgekeken, maar misschien zoek ik op de verkeerde termen. Kan het zijn dat er ventilatiegaten zijn die verstopt zitten? Zo ja, waar kan ik die vinden? Of werkt de luchtafvoer op een andere wijze?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 TDI 
Er zit zover ik weet van die ventilatieflappen achter je achterbumper, verder weet ik ze ff niet te vinden.
Thanks! Ik heb gekeken, en er zitten inderdaad 2 gaten met ventilatieflappen. Het was even zoeken. Oorzaak van het probleem ook gevonden: de vorige eigenaar had ze met een of andere plastic verpakking dichtgekit. Er kon dus helemaal geen lucht uit...

Zie het plaatje
0.jpeg


Thanks!
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!