Velgenmaten

Moes-Moze

Bekend lid
557
688
113
Hallo,

ik ben dus totaal nog geen wonder met hoe en wat kan op de 6R met velgenmaat. Ik weet wel dat ik nu 215/40/16 eronder heb zitten terwijl dit volgens de info bij aftrek calculator 215/45/16 moet zijn. Nu is dat niet erg, maar ik zag dus dat ik met 18 inch banden (waar ik naar toe wil onder mijn auto) op 215/35 moet zitten. Dus als ik het goed heb, kan ik niet hoger gaan dan 8 j? En vgm kan een et waarde van 35 nog onder de polo of is lager gaan ook verantwoord?

alle hulp is welkom:mrgreen:

- Martijn
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Hey Martijn,

Ik dacht altijd dat 17inch de max. was onder de Polo 6R, maar zou goed kunnen dat een maatje groter ook nog kan. Even goed laten adviseren?
Ik heb nu bandenmaat 215/40/R17 eronder liggen en dat is al een wereld van verschil met de 15inch die eronder zat toen ik hem kocht haha.
Ik moet wel zeggen, nu ik dunnere banden heb (dikte 40 i.p.v. 60 voorheen) voel je wel meer de oneffenheden op de weg hoor. Dus is misschien ook iets om over na te denken.
Keuzes, keuzes... Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Hey Martijn,

Ik dacht altijd dat 17inch de max. was onder de Polo 6R, maar zou goed kunnen dat een maatje groter ook nog kan. Even goed laten adviseren?
Ik heb nu bandenmaat 215/40/R17 eronder liggen en dat is al een wereld van verschil met de 15inch die eronder zat toen ik hem kocht haha.
Ik moet wel zeggen, nu ik dunnere banden heb (dikte 40 i.p.v. 60 voorheen) voel je wel meer de oneffenheden op de weg hoor. Dus is misschien ook iets om over na te denken.
Keuzes, keuzes... Stick Out Tongue

Ik zag vaak hier op het forum dingen voorbijkomen dat je niet hoger moet als 18 inch want dat staat niet meer, ken ook wel 1 of 2 die 18 inch eronder hebben.

Over het goed adviseren, zat al te denken om naar m’n vaste bandenboer te gaan die ook aardig wat velgen heeft kijken wat hij ervan zegt. Maar met de huidige situatie weet ik het allemaal even niet zo goed hahaha.

Verder is het voelen van die onefenheden geen probleem. Comfort is al weg vanwege de verlagingsverenStick Out Tongue. En momenteel rij ik al op 40 vgm, maar naar 35 gaan vind ik denk ik nog wat teveel. Maar daarintegen wil ik wel graag de 18 inch. Dus inderdaad keuzes keuzes keuzes
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Ik zag vaak hier op het forum dingen voorbijkomen dat je niet hoger moet als 18 inch want dat staat niet meer, ken ook wel 1 of 2 die 18 inch eronder hebben.

Over het goed adviseren, zat al te denken om naar m’n vaste bandenboer te gaan die ook aardig wat velgen heeft kijken wat hij ervan zegt. Maar met de huidige situatie weet ik het allemaal even niet zo goed hahaha.

Verder is het voelen van die onefenheden geen probleem. Comfort is al weg vanwege de verlagingsverenStick Out Tongue. En momenteel rij ik al op 40 vgm, maar naar 35 gaan vind ik denk ik nog wat teveel. Maar daarintegen wil ik wel graag de 18 inch. Dus inderdaad keuzes keuzes keuzes
Langsgaan zou ik inderdaad even laten, maar bellen kan altijd.
En anders... geduld is een schone zaak. Heb je wel gelijk de tijd om heel hard na te denken wat je ermee wil haha (omdenken).
Als je niet naar comfort kijkt, zou ik zeggen lekker voor die 18inch gaan, want dat is wel heel dik!Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Langsgaan zou ik inderdaad even laten, maar bellen kan altijd.
En anders... geduld is een schone zaak. Heb je wel gelijk de tijd om heel hard na te denken wat je ermee wil haha (omdenken).
Als je niet naar comfort kijkt, zou ik zeggen lekker voor die 18inch gaan, want dat is wel heel dik!Big Grin

Jaa precies, dat is zeker waar.
Ik zat toevallig al rond te snuffelen en mijn oog viel heel erg op de JR17 en JR22. Maar beide hebben een nadeel vind ik. De 17 zijn verschrikkelijk met schoonmaken en de 22 vind ik teveel voorkomen in de carscene maar alsnog mooi. Verder vind ik de r32 degene met veel spaken mooi maar zelfde als met de JR22 komen ze vet veel voor in de car scene en al helemaal dat type op 6R’s.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Jaa precies, dat is zeker waar.
Ik zat toevallig al rond te snuffelen en mijn oog viel heel erg op de JR17 en JR22. Maar beide hebben een nadeel vind ik. De 17 zijn verschrikkelijk met schoonmaken en de 22 vind ik teveel voorkomen in de carscene maar alsnog mooi. Verder vind ik de r32 degene met veel spaken mooi maar zelfde als met de JR22 komen ze vet veel voor in de car scene en al helemaal dat type op 6R’s.
Haha, dat zeg ik, keuzes keuzes...
Ik vind het ook altijd jammer als je iets heel mooi vindt maar heel veel auto's rijden er al mee rond. Dan is het gelijk al een stukje minder leuk.
Ik heb een paar weken geleden toevallig ook de knoop doorgehakt met m'n velgen. Zat te twijfelen tussen Parabolica en de R-Line Spielberg, maar Parabolica zag ik al zoooveel onder de Polo dat ik voor die andere ben gegaan. Uiteindelijk heel blij met m'n keuze, ook omdat het toch wat specialer/anders is.
Ik heb eventueel nog wel een goed adresje voor je in Den Haag, als dat niet te ver voor je is? Heb mijn set incl. Nieuwe all season banden, monteren en balanceren voor een erg leuk prijsje.:)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Haha, dat zeg ik, keuzes keuzes...
Ik vind het ook altijd jammer als je iets heel mooi vindt maar heel veel auto's rijden er al mee rond. Dan is het gelijk al een stukje minder leuk.
Ik heb een paar weken geleden toevallig ook de knoop doorgehakt met m'n velgen. Zat te twijfelen tussen Parabolica en de R-Line Spielberg, maar Parabolica zag ik al zoooveel onder de Polo dat ik voor die andere ben gegaan. Uiteindelijk heel blij met m'n keuze, ook omdat het toch wat specialer/anders is.
Ik heb eventueel nog wel een goed adresje voor je in Den Haag, als dat niet te ver voor je is? Heb mijn set incl. Nieuwe all season banden, monteren en balanceren voor een erg leuk prijsje.:)

Mee eens, wil graag opvallen met een auto en niet er zeg maar in ‘blenden’. Trouwens zijn gave velgen die spielberg.

Jammer genoeg is Den Haag een beetje ver voor mij :(.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
De Polo R WRC rijdt standaard ook op 18 inch. Om je een idee te geven, ik rij op 18 inch Brescia 7,5j – ET 51 met Pirelli P Zero 215/35 18.

bewerkt 09032020.jpg

IMG_3378.JPG

Okee, dat ziet er echt wel dik uit! Ben je tevreden met de ET waarde? Want ik heb nu vgm iets van 45 et. En vind ze zo erg weg vallen. Dus ik dacht veilig zitten met 40 of 35 en mocht het dan tegenvallen dan spoorverbreders erop.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Okeee top dan heb ik nu een idee van welke maten ik moet gaan nemen. Hartelijk bedankt! :) Trouwens wat zijn die A1 velgen ziek zeg, jeetje :eek:
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Nee ik heb nu de Brescia's in ET51 met een spacer van 10mm dus als ik me niet vergis is dat dan ET41?
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Jaa dat klopt, want hoorde ineens uit een hoek komen toen ik zei dat ik et35 wou gaan doen dat ze met 18 inch zouden gaan aanlopen aan de voorkant.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Dat zou best kunnen kloppen, pas ze anders eerst even! Anders moet je wel heel getrokken banden hebben als je je wielkasten niet wil raken. Ik reed et34 met 17 inch en ben niet verlaagd dus had daar geen last van.
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Hoi ik heb een vraagje. Ik kwam laatst een polo tegen met deze velgen. Na 1 week zoeken is het me nog steeds niet gelukt te achterhalen hoe deze velgen heten.
Iemand misschien een idee?? Alvast bedankt. En hoeveel inch velgen zouden dit zijn?
 

Bijlagen

  • GetAttachmentThumbnail.jpg
    GetAttachmentThumbnail.jpg
    136.6 KB · Weergaven: 22
volkswagen  polo  1,4 
Hoi ik heb een vraagje. Ik kwam laatst een polo tegen met deze velgen. Na 1 week zoeken is het me nog steeds niet gelukt te achterhalen hoe deze velgen heten.
Iemand misschien een idee?? Alvast bedankt. En hoeveel inch velgen zouden dit zijn?
Dat zijn sportvelgen en die zijn 17 inch!;) Welkom op het forum!
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!