Velgen

Een probleem waar ik telkens tegen aan loop. Ik wil nieuwe velgen, maar er is zo veel keus. Op marktplaats staan wel duizend velgen te koop, de ene advertentie is troep, de ander is beschadigd. Dus daarom heb ik twee vragen.
Hoeveel inch hebben jullie onder jullie polo liggen? ik heb zelf 17 inch, wil toch graag een maatje groter.
En de tweede vraag is: Welke merken zijn betrouwbaar en welke merken vallen uit elkaar als je dan toch per ongeluk een stoeprandje raakt? Misschien een leuk topic om elkaars ervaring te delen, rijervaringen te delen en wie weet nog meer informatie te geven?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
Als ik dit zo hoor, denk ik dat ik maar bij 17 inch blijf haha. Een polo gti rijdt van zichzelf al alsof je op de kartbaan bezig bent.

Mijn budget is niet zo heel groot helaas. kijk dan ook regelmatig op marktplaats of er iemand zijn velgen te koop heeft staan die er geen verstand van heeft, maar dat valt vies tegen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jasper_05 en Robin
- geen idee welk merk velgen het zijn
- geen idee welk merk banden, hoewel dat vast te achterhalen is
- geen dot code bekend maar klinkt alsof de banden uit 2009 komen
- 4mm voor een winterband is praktisch einde oefening, versleten en 5,5mm zit er ook een jaartje vanaf

dus je moet sowieso 2 banden vervangen en als je slim bent meteen 4... dan valt 't prijsje ineens niet zo mee.

en die naafdopjes... tsja...
 
  • Leuk
Waarderingen: NickD
Ik ben toch opzoek naar wintervelgen, en ik heb nu iets leuks gevonden. Echter ben ik bang voor 'nep' velgen die dus van slechte kwaliteit zijn.
nu heb ik deze velgen gezien: https://www.marktplaats.nl/a/auto-o...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr de prijs is natuurlijk goedkoop en dat wekt mij zorgen. iemand tips hier over?
Ik heb nog een mooie set te koop .
Zie my marktplaats.
Merk van velg Ronal 7X15 inch ( Steek 5/100 Naaf 57 Bandenmaat 185-60-15 )
Geen stoeprand beschadigingen of krassen ( Nieuw staat )
 
Volkswagen  VW Polo Cross 6R Bj: 2013  TSI 1.2 77kw - 105 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Enrico__GTI en capszz
Winter is 15 / 16 inch staal top.

Zomer is 17 / 18 inch alu leuk.

Kwaliteit kan je denk ik niet echt mis gaan met (echte, niet replica, let op serienummers binnenkant bijvoorbeeld) VW velgen. Denk aan Detroit, Parabolica, Boavista, Cagliari. Of andere merken als je daar meer fan van bent (OZ, BBS etc.) Banden Dunlop, Pirelli, Michelin, Continental - beetje dat soort A-Merk banden moeten prima zijn maar Hankook en Bridgestone zijn ook prima, let gewoon op de DOT code en het profiel.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!