Velgen spuiten & remstof

Ik wil graag mijn velgen (hoogglans) zwart spuiten. Deze zijn namelijk standaard mat zwart en als als ze beetje vies worden (door bijv. remstof) word het heel gauw mat. Als ik ze helemaal schoonmaak dan glimmen ze nog enigszins, maar het blijft een matte kleur natuurlijk en na een week glimmen ze niet meer. (Is er ook wat te doen aan het hoge remstof ''gehalte''? remblokjes verwisselen wellicht? Autotechnisch ben ik in ieder geval niet. :sweatsmile:

even terug on-topic; Kan ik de velgen gewoon spuiten met een spuitbusje van de gamma? Of zijn er andere voorkeuren? Ik hoor mensen het ook soms hebben over plastidip.
Ik kan het natuurlijk ook allemaal opzoeken. Maar het leek me leuker als mensen hun ervaringen hierin delen en misschien andere mensen ook dit idee hebben om het te doen.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95PK 
Ik heb mijne eerst met plastidip gedaan en later laten poedercoaten. Qua remblokken je soorten die minder stof aflaten zoals:


@capszz heeft hier tegenwoordig wat mee en met korting volgens mij
Thxxx man!!


Je hebt inderdaad blokken met minder stof.

Als je je klauwen wilt verven, doe dat dan met spuiten of poedercoaten. Plastdip is leuk voor logo's etc, maar is in feite vloeibare rubber in een flesje.. Zet de hoge druk erop en het gaat los, rommel voor op je klauwen.

Doe het goed, of niet.
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
De remblokken. Ik zie op de site alle kleuren stuff, maar in de specificaties valt er niet veel info uit te halen. Ze zien er allemaal hetzelfde uit, enkel de prijs en kleur verschillen op het eerste oog (voor mij)
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!