Vanaf nu ook 1.5 TSI - 150pk configureerbaar

Hallo Allemaal

Ik zal mij even kort voorstellen. Ik ben Steven 28 uit Den Haag en ik mag via mijn werk een nieuwe auto uitzoeken. Mijn keuze viel al snel op de 115pk polo met DSG. Heb inmiddels de definitieve offerte van de desbetreffende polo al laten maken, maar begin nu toch wel heel erg te twijfelen.
Zojuist zag ik namelijk op de Volkswagen configurator dat de Polo vanaf nu ook te verkrijgen is met de 1.5 TSI - 150pk moter.. Dit is eigenlijk de motor waar ik lang op heb zitten wachten. 150pk variant is verkrijgbaar vanaf de Highline versie.
Zodra ik er uit ben wat het wordt, gooi ik mijn keuze online Big Grin...

http://configurator.volkswagen.nl/polo/highline?stap=motoren
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI - 150pk 
Welkom Steven en ben zeer benieuwd welke motor het gaat worden !
Ben ook erg benieuwd naar de huidige levertijden...

Laat nu de offerte aanpassen naar 150pk met onderstaande opties en weet vrijwel zeker dat dit hem gaat worden. Ik had mij er eigenlijk al bij neergelegd dat de 150pk - 4 cilinder voorlopig niet zou komen, tot vanochtend :). Vond het gebrom van de 3 cilinder bij hogere toeren namelijk flink tegenvallen toen ik drie weken terug een testrit maakte. Rij nu al bijna 5 jaar in een 3 cilinder van Renault en ben eigenlijk wel een beetje klaar met het gebrom..

Ik kies er trouwens bewust voor om geen navigatie te nemen, maar alles via Apple Carplay te doen. Weet dat Apple Carplay niet 100% ideaal is, maar rij toch liever met een panoramadak en LED koplampen, dan met het dure navigatie systeem.

Wat betreft de levertijden gaf de dealer vandaag aan dat februari bestellen betekent dat je in mei/juni al kunt rijden. Iets wat mij enorm heeft verbaasd. Begin januari toen ik een offerte liet maken voor de 115pk gaven ze nog een levertijd van 6 tot 7 maanden aan.

  • Pamplona 17inch velgen
  • Advance pakket (LED koplampen, panoramadak, en getinte ramen)
  • R-line exterieurpakket
  • Style pakket
  • Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen
  • Adaptieve onderstelregeling (Sport Select)
  • Digitaal instrumentenpaneel
  • Parkeersensoren
  • Spiegelpakket
  • Vergrendel en startsysteem zonder sleutel
  • Licht en zichtpakket
  • Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie (alleen i.c.m. radio 'Composition Media')
  • Radio- en multimediasysteem 'Composition Media'
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI - 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Walter-Golf7.5
Netjes hoor...zou niet eens twijfelen als ik de keuze zou hebben tussen de 1.0 en 1.5. Goede keuze.

Wel apart dat de Ibiza de 150 pk als handbak heeft en de Polo hem als DSG.

Het rare is dat de 150pk in de configuratie van de Ibiza er nu helemaal niet meer in staat. Alleen nog maar te verkrijgen tot 115pk
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI - 150pk 
Weet je ondertussen al iets meer over je levertijd? Mei / Juni gaan ze naar mijn idee niet halen, vorige week bestelde een kennis van mij z'n polo... week 35, en dat is dus eind aug begin sep.... Ook weet ik niet beter dan dat de levertijd een maand of 6 is, dus ik weet niet wat voor optimistische verkoper jij hebt gesproken, zeker met die nieuwe 1.5 verwacht ik hem dan niet. Fabriek wordt ook nog verplaatst van Pamplona naar zuid Afrika als ik me niet vergis, betekent nog 6 weken op de boot. T-cross gaat in de polo fabriek gemaakt worden
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Als het goed is wordt mijn auto volgende week besteld.. Zowel voor de 1.5 als de GTI zijn de levertijden op dit moment 8 maanden.. Dealer mailde mij onderstaande indicatie m.b.t. levertijden:
Bestellen rond week 9.
Productie rond week 34.
Aankomst Nederland rond week 42.
Leveren rond week 44.

Dit houdt dus in dat je eind oktober de auto rijdt.. Die verkoper was idd wat optimistisch, maar dat vermoeden had ik gelukkig ook al :).
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI - 150pk 
Ik kaap even je topic .....
Heb mijn 6AW 1.5 TSi direct nadat het model in de configurator stond, besteld. Mijn dealer geeft 2 productieweken aan: 45 (!!) en heel misschien week 19. Dan nog rekenen met 8 weken boottransport en dan zou de wagen rond week 27 bij de dealer kunnen staan.
 
Ik kaap even je topic .....
Heb mijn 6AW 1.5 TSi direct nadat het model in de configurator stond, besteld. Mijn dealer geeft 2 productieweken aan: 45 (!!) en heel misschien week 19. Dan nog rekenen met 8 weken boottransport en dan zou de wagen rond week 27 bij de dealer kunnen staan.

Wat apart dat ze bij jou twee totaal verschillende productie weken geven. Enig idee waarom? Zou mooi zijn als je hem in juni al kan rijden. Weet dat ze iig een hoop problemen hebben met de toelevering van de 1.5 motor. Mijn werkgever heeft 18 maart de 1.5 besteld en de dealer heeft nog niets qua productie bevestigd gekregen.. Vooralsnog staat productie gepland rond week 44. We gaan het zien... Bel de dealer in september nog wel een keer hoe het er voor staat, tenzij ik eerder bericht krijg :). Dat het lang gaat duren heb ik al een beetje naast mij neergelegd..
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI - 150pk 
Geen idee waarom. Maar als de productieweken inderdaad 44/45 zijn, krijgen we wel model 2020!
Denk dat ik alleen wel een stevig robbertje moet gaan vechten om de inruilprijs van mijn huidige Polo te behouden.
 
Ik heb de AW 1.5 begin maart besteld en dealer gaf aan aflever week 39. Kreeg paar dagen later een tracking website en hier word aangegeven week 43.

Op de tracking website staat ook dat het model 2020 word en in Afrika geproduceerd. Nog eventjes wachten... haha
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI 150pk DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!