Catunambu

Bekend lid
1,531
753
133
Dag leute!

enige tijd geleden hebben mn maat en ik een motorwissel gedaan bij een 6N2. Alles ging volgens plan, nieuwe motor is gemonteerd en na 5km rijden waren alle oranje lampjes uit en liep de motor als een zonnetje! Vervolgens is de auto verkocht (nadat de auto uitgelezen was en er geen storingen meer in t geheugen stonden)
Nu komt de dame die de auto heeft gekocht terug met een hele zending rare, vage, intermitted storingen... Auto 3x uitgelezen en storingen gewist, gasklep opnieuw ingeleerd. Echter blijven er vage, onzamenhangende, storingen terugkomen. Persoonlijk vind ik het heel erg balen voor de nieuwe eigenaresse. Tis haar eerste autootje en al die problemen maken het er niet beter op..

Nu komt de auto binnenkort weer terug en heb ik ergens een VAGcom weten te scoren voor een dagje. Welke opties kan ik allemaal bij langs in de instellingen en wat kan er allemaal opnieuw ingeleerd worden?

Meer details over de auto:
- Polo 6N2 1.4 16V AUA 75pk 2002
- Koets heeft 275.xxx gereden
- Motor heeft 104.xxx gedraaid ten tijde van de inbouw.
- Versnellingsbak idemdito (mee vervangen met de motor)
- Motor komt uit een Polo 6N station van 2002
- Motor had dezelfde motorcode, echter waren enkele aanbouwdelen verschillend (een sensor extra, andere brandstofinjectoren) deze zijn daarom overgezet vanaf de oude motor.

Klachten zijn heel vaag: wegvallen motorvermogen, geen gasreactie, stotterende motor, MML branden, slecht starten.
Het meest frustrerende is dat alle storingen intermitted zijn en niet terugkomen na het wissen. De volgende storingen zijn weer anders...

hellup!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
echt elke sensor op de motor heeft al een storing gegeven... en ook allemaal intermitted of inplausibel signaal
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
ik zou graag willen weten welke sensoren ik kan inleren in de ECU, welke waarden ik eventueel kan aanpassen in zon 6N2. heb namelijk totaal geen kaas gegeten van VAGcom..
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!