Hallo iedereen,
Ik had een tijdje last van het bekende probleem dat de airco alleen maar schakelt tussen bloedheet en ijskoud, volgens vrijwel iedereen zou dit aan het v68-motortje liggen.
Ik ben vandaag bezig geweest met het opknappen van het v68-motortje wat de temperatuurflap verstelt.
Nu heb ik het hele ding uit elkaar gehad, potmetertje gespoeld met contact-vloeistof, maar nu lijkt toch iets anders het probleem te zijn...
Als ik met VCDS-lite de waarden uitlees van het systeem (had ik al veeeel eerder moeten doen), dus de ingestelde waarde en de daadwerkelijke waarde van de v68-motor vergelijk, dan volgt het motortje perfect de ingestelde waarden.
Maar die ingestelde waarden (afkomstig van de draaiknop toch?) zijn 20-40-300-330, alles behalve een gladde curve!
Wat ik dus denk is dat het v68 motortje nooit de schuldige is geweest van dit probleem maar dat de draaiknop op het dashboard gewoon rot is.
Hoe denken jullie hierover?
Ik had een tijdje last van het bekende probleem dat de airco alleen maar schakelt tussen bloedheet en ijskoud, volgens vrijwel iedereen zou dit aan het v68-motortje liggen.
Ik ben vandaag bezig geweest met het opknappen van het v68-motortje wat de temperatuurflap verstelt.
Nu heb ik het hele ding uit elkaar gehad, potmetertje gespoeld met contact-vloeistof, maar nu lijkt toch iets anders het probleem te zijn...
Als ik met VCDS-lite de waarden uitlees van het systeem (had ik al veeeel eerder moeten doen), dus de ingestelde waarde en de daadwerkelijke waarde van de v68-motor vergelijk, dan volgt het motortje perfect de ingestelde waarden.
Maar die ingestelde waarden (afkomstig van de draaiknop toch?) zijn 20-40-300-330, alles behalve een gladde curve!
Wat ik dus denk is dat het v68 motortje nooit de schuldige is geweest van dit probleem maar dat de draaiknop op het dashboard gewoon rot is.
Hoe denken jullie hierover?