Update VW Maps past niet op SD kaart

De update van de Volkswagen kaarten (Bundle 1) paste de vorige keer netjes op de officiele SD kaart. Maar de laatste update is 300 MB te groot.

Een eigen 32GB kaart accepteert het systeem niet. Zijn er een paar bestanden die wegkunnen zodat het wel op de officiele 16GB SD kaart past? Of zijn er mogelijkheden om toch een eigen grotere SD kaart te gebruiken?
 
Polo  6C  1.0 TSI Bluemotion 
je kan een update van je systeem laten doen zo dat je grotere en ook andere kaartjes kan gebruiken.
er zijn hier leden die dit kunnen doen voor u.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Ik had het zelfde probleem. Download uitgepakt 15,2GB groot. Kaart max. 14,8Gb. 400mb te groot. Maar een kleinere kaart bij downloaden gekozen.
Deze doet het goed. Wel raar dat er een download is die te groot is voor de standaard geleverde SD kaart van VW. Dit moet toch niet voor kunnen komen. Wat een klungelwerk. Op de SD kaart staat verborgen een code zodat deze werkt in de auto. Bij een normale SD kaart staat deze code er niet op en dat gaat dus niet werken. Anders koop je wel een kaart van 32GB.
 
Volkswagen  Polo  1.4 tdi 
Dank voor de antwoorden!

Op de SD kaart staat verborgen een code zodat deze werkt in de auto.
Is die code niet stiekem te kopieren naar een eigen SD-kaart? Ik zie geen gekke partitie op de officiële SD-kaart en na het compleet wissen, doet hij het nog steeds. Hoe doet VW dit? (Heb Europa bundle 5 maar geinstalleerd, die is 8 GB)
 
Polo  6C  1.0 TSI Bluemotion 
Zo, bij mij staat het er ook op ondertussen, (volledig).
op een eigen kaartje
 

Bijlagen

  • C4C8ACDB-9FF8-44C1-ABC7-955F59F789EB.jpeg
    C4C8ACDB-9FF8-44C1-ABC7-955F59F789EB.jpeg
    2.7 MB · Weergaven: 74
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Beste Marc,

Ik loop tegen het zelfde probleem aan, dat de update niet paste op mijn SD kaart (32GB). Wil je laten weten hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.

Gr,

John
 
Volkswagen  Polo  141 kW (192 PK) 
Ik heb hetzelfde probleem met de update van de navigatie heb gedaan wat hier boven staat alleen zit ik nog steeds 115 MB boven het maximum van de 14,8 die ik kwijt kan.

Is er een optie om toch de Europa – Bundel 1 op de SD kaart te krijgen op een andere manier door bijv. een kaart van een land eraf te halen of iets anders?

Weet niet of Rainesh nog een idee heeft om dit opgelost te krijgen
 
Volkswagen  polo  1.0 95pk 
Ik heb hetzelfde probleem met de update van de navigatie heb gedaan wat hier boven staat alleen zit ik nog steeds 115 MB boven het maximum van de 14,8 die ik kwijt kan.

Is er een optie om toch de Europa – Bundel 1 op de SD kaart te krijgen op een andere manier door bijv. een kaart van een land eraf te halen of iets anders?

Weet niet of Rainesh nog een idee heeft om dit opgelost te krijgen
stuur maar een berichtje. Kijken wat ik kan doen voor je.
 
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
Een jaar terug kreeg ik de 'grote' update nog op het 16 GB kaartje door de spraakbestanden weg te halen. Bij de update van november, lukte dat niet meer. Zelfs met alle spraakbestanden eruit te groot. Dus toen maar een kleine kaart erop gezet. Als iemand perse de grote update wil moet je dus de software van je MIB laten aanpassen OF een SD kaart kopen die de VW CID-code heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: RomeoPapaMike
Een jaar terug kreeg ik de 'grote' update nog op het 16 GB kaartje door de spraakbestanden weg te halen. Bij de update van november, lukte dat niet meer. Zelfs met alle spraakbestanden eruit te groot. Dus toen maar een kleine kaart erop gezet. Als iemand perse de grote update wil moet je dus de software van je MIB laten aanpassen OF een SD kaart kopen die de VW CID-code heeft.
Hoeft misschien niet perse.

Afhankelijk van het systeem (Delphi of Technisat) dan wilt het soms nog net passen.
- 4kb clustergrootte
- in map 00\cfg\ het volgende verwijderen: Delphi (als je een Technisat systeem hebt, kan dit weg)
- map 00\cfg\mapcfg\ -> Seat/Skoda verwijderen.

Daarna wilt het soms wel erop passen :)
 
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
Hoeft misschien niet perse.

Afhankelijk van het systeem (Delphi of Technisat) dan wilt het soms nog net passen.
- 4kb clustergrootte
- in map 00\cfg\ het volgende verwijderen: Delphi (als je een Technisat systeem hebt, kan dit weg)
- map 00\cfg\mapcfg\ -> Seat/Skoda verwijderen.

Daarna wilt het soms wel erop passen :)
Paste net niet, op 5.65 mb na.
Ik heb de kaart geformatteerd met een clustergrootte van 8192 bytes en dan past het wel. Morgen even proberen of alles werkt.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 90pk 
Even nieuw leven blazen op deze pagina.

Zojuist wilde ik de sd kaart updaten met de nieuwe navigatiesoftware. Bestand te groot. Alle talen verwijderd die overbodig zijn en vervolgens de Skoda en Seat documenten verwijderd. Ook de kaart geformatteerd naar 8192 bytes. Helaas blijft ‘ie foutmeldingen geven dat het bestand te groot is. SD zou 15,91 GB vrije ruimte hebben en de map is eveneens dezelfde grootte.

Iemand ideeën of oplossingen om de Europa kaart toch op de SD kaart te krijgen? Anders ben ik benieuwd of het mogelijk is om het uit te coderen in de regio Utrecht om een groter kaartje erin te plaatsen
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!