Update tuning 1.2 Tsi 90Pk ••135 pk VagTechniek

mausie

Bekend lid
1,020
520
122
FAF40816-ED3B-4685-9A61-7725358A4A16.jpeg 57A2A724-B0C5-4C7B-A972-7876DF6CEA2B.jpeg Na weken van twijfelen en informatie inwinnen uiteindelijk een afspraak gemaakt voor chiptunen bij VagTechniek!
Een paar dagen uitgebreid getest op snelwegen,tussensprintjes en inhaalacties kan ik maar 1 ding zeggen,wat een goede investering en zeer tevreden over het resultaat :mrgreen:

Voor de twijfelaars gewoon doen:cool:

Bij stadsverkeer kan je gewoon rustig en lui rijden zonder dat je auto “zenuwachtig” aanvoelt maar als je ff wilt trappen gaat je polo als een raketBig GrinStick Out Tongue
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Mijn Passat is ook gechipped. Rijdt echt beter, meer pit. En als de vriendin moeilijk doet; hij wordt er ook zuiniger van .

Ik kon toen uit verschillende opties kiezen. Heb gekozen om over de hele breedte meer vermogen te hebben. Andere opties waren meer in het laag of in het hoog. Had jij die keuzes ook Mausie?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
@VM407

Your welcome:mrgreen:kost wat, maar je krijgt er wel wat moois voor terug(geen boetes hoop ik voor je:tearsofjoy:)

@Robin-1991

Had ik ook last van,gewoon bellen en een afspraak maken en die 30% korting meepakken:yum:

@WdeJ

De metingen (laptop aangesloten in auto) werden op een stukje binnenweg gedaan(accelereren in 3e versnelling).
Vanuit daar zullen de beste waardes zijn ingesteld,waarbij de overige versnellingen ook geoptimaliseerd zijn *correct me if i’m wrong*

@xeoMe

Volgens mij moet er met Stage 1 en Stage 1+ toch wel min 25 pk extra uit te peuteren zijn:yum:
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: WdeJ en Robin
@xeoMe

Volgens mij moet er met Stage 1 en Stage 1+ toch wel min 25 pk extra uit te peuteren zijn:yum:

Stage 1+ is alleen voor RON98 was bij verteld door VAGtechniek dit ga ik niet tanken.

Stage 1:
115pk naar 135pk is weinig maar wel oke.
200nm naar 225nm lijkt mij vrij weinig.

Wellicht op den duur uitvoeren bij een goede kortingsactie.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
Ben eigenlijk wel benieuwd of er er mensen zijn die hun polo gechipt hebben ook met een sticker van JD engineering of VagTechniek achter bij hun type aanduiding geplakt hebben of is dat een no-go ;)
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Wauw gaaf zeg, nou heb ik ook een vraag die vast wel iemand kan beantwoorden.
Ik wil mijn polo 1.6 tdi ook laten chippen, maar ik heb het idee dat dat al gebeurd is.
Er zit een sport luchtfilter in met een stikker op de bak dat hij uitwasbaar is.
En het valt me op dat hij bij de 180km/h nog met gemak door gaat. Sterker nog,het lijkt er op alsof hij dan nog beter wilt optrekken dan dat ik 120km/h rijd.
Of is dit standaard met 90 pk?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Ben eigenlijk wel benieuwd of er er mensen zijn die hun polo gechipt hebben ook met een sticker van JD engineering of VagTechniek achter bij hun type aanduiding geplakt hebben of is dat een no-go ;)
Zelf niet gedaan, hou niet van reclame op de auto. Heeft niks te maken met niet willen adverteren voor het bedrijf ansich, maar gewoon de auto 'clean' houden ;).
Stage 1+ is alleen voor RON98 was bij verteld door VAGtechniek dit ga ik niet tanken.

Stage 1:
115pk naar 135pk is weinig maar wel oke.
200nm naar 225nm lijkt mij vrij weinig.

Wellicht op den duur uitvoeren bij een goede kortingsactie.
De waardes op de website zijn over het algemeen de minimaal haalbare waardes. Zo is de gebruikte uitdraai van de BlueGT voor stage 1+ op de website van mijn vorige auto, maar haalde ik dat op RON95 al. Hij liet me toen zien dat er auto's waren die dat op RON98 maar net haalde. 20pk en 25nm (minimaal) is inderdaad niet extreem, maar zeker merkbaar. Overigens geldt er momenteel 30% korting op stage1 dus of je een betere actie (bij VAGTechniek althans) gaat vinden weet ik niet ;).
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Robbie070 en mausie
Ik heb 12 januari een afspraak staan bij DVX in België. Daar is het normaal voor een polo 350 euro, en nu maar 261 inclusief rollenbank. Zij geven ook ongeveer de zelfde waardes, 1.2tsi zo rond de 130-135pk en 50 tot 60nm er bij. Ben heel benieuwd.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Zelf niet gedaan, hou niet van reclame op de auto. Heeft niks te maken met niet willen adverteren voor het bedrijf ansich, maar gewoon de auto 'clean' houden ;).

De waardes op de website zijn over het algemeen de minimaal haalbare waardes. Zo is de gebruikte uitdraai van de BlueGT voor stage 1+ op de website van mijn vorige auto, maar haalde ik dat op RON95 al. Hij liet me toen zien dat er auto's waren die dat op RON98 maar net haalde. 20pk en 25nm (minimaal) is inderdaad niet extreem, maar zeker merkbaar. Overigens geldt er momenteel 30% korting op stage1 dus of je een betere actie (bij VAGTechniek althans) gaat vinden weet ik niet ;).

Welke chip heb jij destijds gekozen dan Stage 1 of +?
Klopt die korting is nu erg interessant maar hun vertelde mij dat Stage 1+ geen zin heeft als ik toch nooit RON98 tank.
Vind het alleen een beetje tegenstrijdig want met Stage 1+ geven ze dus meer druk of wat ze ook programmeren dan Stage 1 maar als je dan stopt met RON98 tanken dan kan er dus sneller iets stuk gaan? Snap dat gedeelte niet helemaal bij VAGTechniek.
JD is daarom een stuk duidelijker gewoon 1 chip voor alle brandstoffen.


Poh, had ik dit maar eerder gedaan zeg... wat een verschil zeg na het chippen.. geld dubbel en dwars waard !

Nice heb je ook een uitdraai? Je bent van 90 naar 135pk gegaan?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
Het is altijd 1 chip voor alle brandstoffen omdat de computer t zelf aanpast aan de kwaliteit van de brandstof. Stage 1+ is ook met aanpassingen aan in en uitlaat.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Welke chip heb jij destijds gekozen dan Stage 1 of +?
Klopt die korting is nu erg interessant maar hun vertelde mij dat Stage 1+ geen zin heeft als ik toch nooit RON98 tank.
Vind het alleen een beetje tegenstrijdig want met Stage 1+ geven ze dus meer druk of wat ze ook programmeren dan Stage 1 maar als je dan stopt met RON98 tanken dan kan er dus sneller iets stuk gaan? Snap dat gedeelte niet helemaal bij VAGTechniek.
JD is daarom een stuk duidelijker gewoon 1 chip voor alle brandstoffen.




Nice heb je ook een uitdraai? Je bent van 90 naar 135pk gegaan?
Nee geen uitdraai, ja dat zal wel rond de 135pk zijn denk ik? Het is in ieder geval een wereld van verschil....
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
@xeoMe Er worden nogal verschillende definities van stage 1 en 1+ gebruikt. Bij VAG Techniek (destijds iig) was stage 1 een standaard map zonder rollenbank. Stage 1+ was dan inclusief rollenbank en dus op-maat afstelling. Omdat niet elke motor hetzelfde is kan met 1+ het maximale uit de motor gehaald worden, maar dat kan niet universeel (daar is stage 1 voor). Tevens zorgt 98 (of nog beter 102) voor een andere pingelgrens waardoor er meer vermogen uit gehaald kan worden voordat de motor gaat pingelen. Als je de auto op 98 of 102 afstelt en vervolgens 95 gaat tanken gaat de motor pingelen en zichzelf terug regelen, ergo weg extra vermogen.

Ik zelf heb gekozen voor 1+ omdat ik op-maat afstelling wilde (was overigens met externe box i.v.m. lease, had ook OBD gekund). Er is mij niet verteld dat ik RON98 moest tanken. Wel tijdens afstellen of ik er geen extra ethanol in wilde om 98 te te 'simuleren' als ik dat zou gaan tanken. Ik heb toen aangegeven dat dit niet kon i.v.m. lease en tankpas. Desondanks haalde ik met 95 na afstelling veel hogere waardes dan op de standaard mapping. Let wel, misschien is voor OBD het verschil tussen standaard en 1+ kleiner dan de standaard mapping die de box had, geen idee.

Ze hebben er bij VAG Techniek echt wel verstand van dus als ze zeggen dat het geen nut heeft neem ik dat wel aan, ze kunnen immers meer geld verdienen door te zeggen dat je beter af bent met op-maat (1+).
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: WdeJ en xeoMe
@xeoMe Er worden nogal verschillende definities van stage 1 en 1+ gebruikt. Bij VAG Techniek (destijds iig) was stage 1 een standaard map zonder rollenbank. Stage 1+ was dan inclusief rollenbank en dus op-maat afstelling. Omdat niet elke motor hetzelfde is kan met 1+ het maximale uit de motor gehaald worden, maar dat kan niet universeel (daar is stage 1 voor). Tevens zorgt 98 (of nog beter 102) voor een andere pingelgrens waardoor er meer vermogen uit gehaald kan worden voordat de motor gaat pingelen. Als je de auto op 98 of 102 afstelt en vervolgens 95 gaat tanken gaat de motor pingelen en zichzelf terug regelen, ergo weg extra vermogen.

Ik zelf heb gekozen voor 1+ omdat ik op-maat afstelling wilde (was overigens met externe box i.v.m. lease, had ook OBD gekund). Er is mij niet verteld dat ik RON98 moest tanken. Wel tijdens afstellen of ik er geen extra ethanol in wilde om 98 te te 'simuleren' als ik dat zou gaan tanken. Ik heb toen aangegeven dat dit niet kon i.v.m. lease en tankpas. Desondanks haalde ik met 95 na afstelling veel hogere waardes dan op de standaard mapping. Let wel, misschien is voor OBD het verschil tussen standaard en 1+ kleiner dan de standaard mapping die de box had, geen idee.

Ze hebben er bij VAG Techniek echt wel verstand van dus als ze zeggen dat het geen nut heeft neem ik dat wel aan, ze kunnen immers meer geld verdienen door te zeggen dat je beter af bent met op-maat (1+).

Duidelijk en uitgebreid antwoord bedankt!

Antwoord van VAGtechniek:

Dat is op zich geen probleem, maar bedenk wel dat het afstellen op de rollenbank juist bedoeld is om het programma op 98 af te stellen. Op 95 heeft dit geen meerwaarde tov de stage1, behalve dat je dus een uitdraai van het vermogen krijgt.
Dit zal dan ook op de stage1 waardes uitkomen ivm 95 octaan. Op 98 op de bank meten en daarna terug naar 95 heeft inderdaad geen nut.

Ik ga dan wellicht toch voor een normale stage 1, even een afspraak maken nu met de korting.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!