Uitlaatgas temperatuur sensor

Beste leden,

Sinds een paar dagen is het voorgloei lampje gaan knipperen terwijl ik rij, en sinds eergister is het motorlampje gaan branden, eindelijk vandaag uit laten lezen en blijkt dat de “uitlaatgas temperatuursensor circuit, bank 1 sensor 3” het probleem is met code “P242A”.

Nu is de vraag weet iemand waar ik dit onderdeel kan kopen? En hoeveel montage mag kosten?

Het gaat om een BM 1.2 TDI uit 2010 met EGR weggeschreven.

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Sensor kopen bij de dealer en zelf vervangen! Dan weet je zeker dat je de juiste sensor hebt. Vraag even waar hij precies zit. Ik weet dat er voor en na je roetfilter een temp sensor zit. Maar welke nummer 3 is?
Mocht je er niet uit komen, kan je het beste een handige pa, neef, oom, vriend of kennis inschakelen.

Succes!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Gezien je andere topics is het misschien handig om je auto even na te laten kijken. Zag dat je auto ook olie en koelvloeistof lekt, dat de bodemplaat los heeft gehangen, en storing gaf op je EGR.

Tevens vinden we het leuk als je je even voorstelt in een topic. Wat voor Polo je hebt. Wij zijn dol op foto's!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Gezien je andere topics is het misschien handig om je auto even na te laten kijken. Zag dat je auto ook olie en koelvloeistof lekt, dat de bodemplaat los heeft gehangen, en storing gaf op je EGR.

Tevens vinden we het leuk als je je even voorstelt in een topic. Wat voor Polo je hebt. Wij zijn dol op foto's!
heeft elke polo een egr klep? of is dit alleen bij diesel?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Ik heb dat ook gehad bij mijn 1.2 TDI
Het was de 2de sensor met oranje stekker
De sensor zit aan de rechter zijkant van je uitlaat beetje in het midden als je de kap van de motor eraf haalt zie je hem zitten ik kocht de sensor voor 98,- ik heb hem er zelf in gezet maar door een goede kennis uitlaten lezen en alles was op gelost voor 120 euro
Hoop dat je wat aan de info heb

Mvg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!