Tweeters

Voor men VW polo 9n3 2008 heb ik een nieuwe speakerset gekocht.
De speakers zelf weet ik wat ik moet doen maar voor de tweeters ben ik niet zo zeker. Online vindt je hier over niet al te veel en wou het hier eens proberen.
Iemand die ervaring heeft met de tweeters te vervangen en eventueel weet hoe je dit doet?

Alvast bedankt en prettige feestdagen!
 
Volkswagen  Polo 9n  1.4 
Je hebt een afdekking bij je A-stijl waar de tweeters in zitten. Haal de afdekking los (beetje trekken met beleid) . Dan zie je de tweeters zitten: deze zijn door middel van gesmolten plastic 'gesoldeerd' op enkele punten. Deze kun je gemakkelijk loshalen met een kniptang.

Je dient vervolgens je nieuwe tweeters aan te sluiten aan de kabelboom die er al ligt (vereist wellicht het aanpassen van de connector, daar deze enkel samenwerkt met de OEM tweeters), dit is redelijk recht door zee.

Om de tweeters te bevestigen zou je een beetje lijm van een lijmpistool kunnen gebruiken. Zolang je dat niet door het raster laat lopen zie je daar niks van.
Het is even kijken en alles met gezond verstand doen, maar het is niet lastig en is in principe zo gebeurd.

Succes!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!