Turbodruk valt weg???

Vanmiddag had ik nogal haast en trapte het gaspedaal dus even flink in (gti uit mei 2012) maar op een gegeven moment ging hij ineens inhouden naar mijn idee leek het of de turbodruk was weggevallen.
Ook begon het lampje van motorstoring te branden en dat geeft me helemaal een klote gevoel.
Heb de auto geparkeerd en zojuist weer gestart om te kijken of de storing nog werd aangegeven en dit is dus #+%* nog steeds het geval.

Hij is gechipt door jd en daarom wilde ik dus niet meteen naar de dealer rijden omdat ik bang was dat die gelijk de schuld aan de chip zouden geven.
Iemand een idee wat verstandig is?

Bedankt alvast
 
Ik beschik nog over Vagcom alleen niet meer over een laptopje. Als je zelf een laptopje hebt wil ik Vagcom wel even voor je installeren en hem uitlezen. Ik kom uit Hellevoetsluis.

Als je naar de dealer gaat is het verstandig de standaard software erop te laten zetten door JD, dit doen ze geheel gratis en ze zetten de JD software erna ook weer gratis op.

Als de dealer echt gericht gaat zoeken dan valt het ze toch wel snel op dat er aan de ECU is gesleuteld, dan is het een kwestie of ze nog garantie geven, wat ik betwijfel.
 
Ja ik heb zelf een laptop dus bedankt voor het aanbod! Heb misschien nog een adresje in de buurt maar hou je in het achterhoofd!

Was al bang inderdaad dat de dealer dat direct zou zien, en dat jd de software weer terug kan plaatsen weet ik ook maar om nou weer helemaal naar lochem te rijden, woon zelf in zoetermeer dus eerst even de andere mogelijkheden bekijken.
 
Oke miss verstandig om die slangen te laten vervangen? Was vandaag al even langs gereden maar waren dicht helaas, turbo werkt weer prima alleen lampje motorstoring brand nog steeds, dus sowieso moet ik hem van de week uitlaten lezen.
 
Maandagmiddag langs xt motorsports gereden en probleem is verholpen.
Storing is verholpen en de waarschijnlijke oorzaak was mn dumpvalve (adapter), deze is nu vervangen door een mechanische die ook daadwerkelijk een functie heeft.

Echt super goed geholpen door steef die echt de tijd ervoor genomen heeft!!

Wilde ook wat meer info over een nieuw uitlaatsysteem en ook daar nam hij rustig de tijd voor, top zaak dus!
 
Zo'n goedkoop adaptertje ertussen laten zetten? Of was de std BOV het probleem?

Goed dat je nu een echt systeem hebt aangeschaft, is zeker geen miskoop met een gekietelde Polo!

Echt een topgozer die Steef! :)
 
Heb daar geen last van.
Volgens mij komt dat omdat de motor in de 6R GTI zowel over een compressor (druk voor lage toeren) als een turbo (druk voor hoge toeren) beschikt, die goed op elkaar zijn afgeregeld (de precieze getallen weet ik niet, maar er zit een stuk(je) overlap in de werkgebieden).
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!