Turbodruk’s 1.6 TDI Red Devil

Gisteren alcantara/leder stoelen geplaatst, hier het resultaat!

npEnZ8r.jpg

IpBcqPz.jpg
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
  • Leuk
Waarderingen: baron27 en kawazxr
Hey allemaal!

Nu heb ik een mooie Fabia teller mogen bemachtigen. Weet iemand een adres waar ik deze teller kan laten inleren? De teller heeft meer dan 100km op de klok, dus via de dealer wordt hem sowieso niet.
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Hmm. Project T6 BCM is afgestoten, maar wil toch wel graag mfs aan de rechterkant. Lampen lichten niet op en in VCDS geven de knoppen geen signaal.

- Controle module van een origineel Polo stuur gebruikt.
- Controle module die bij het Scirocco stuur zat gebruikt.

Zou ik zonder problemen een bedienunit van een Polo GTI kunnen kopen en die op mijn stuur plaatsen? Moet ik de airbag kabel eventueel ook nog vervangen? Sleepring, stuurhoeksensor?
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Aangezien jij een benzine Polo hebt, is het mooiste om een GTI teller of BlueGT of zelfs een WRC teller erin te zetten.

Het probleem is alleen dat deze zeer schaars zijn, en erg duur.

Op Allegro.pl zijn er wel Skoda Fabia en Seat Toledo tellers te vinden die stukken goedkoper zijn. Hierbij moet echter de EEPROM aangepast worden door die van een Polo. Daarnaast de IMMO data van de oude teller overzetten en kilometers overzetten.

Dit heb ik zelf niet gedaan maar laten doen door een particulier.

Voordat je een teller gaat bestellen moet je er zeker van zijn dat je een VDO teller hebt, dit kun je controleren door of VCDS op te starten of door de teller er even uit te halen en dan op de sticker kijken.
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
  • Leuk
Waarderingen: heriox
Hmm. Project T6 BCM is afgestoten, maar wil toch wel graag mfs aan de rechterkant. Lampen lichten niet op en in VCDS geven de knoppen geen signaal.

- Controle module van een origineel Polo stuur gebruikt.
- Controle module die bij het Scirocco stuur zat gebruikt.

Zou ik zonder problemen een bedienunit van een Polo GTI kunnen kopen en die op mijn stuur plaatsen? Moet ik de airbag kabel eventueel ook nog vervangen? Sleepring, stuurhoeksensor?

Grappig wat een paar maanden verschil kan doen aan kennis. T6 boordcomputer zit er al een poosje in, evenals 6C LED koplampen. Het stuur is inmiddels gerepareerd (was defect) en vervangen door een nieuwer type van een Golf 7.

Ik ga de begin post even aanpassen hoe de auto er nu bij staat.
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Hey allemaal!

Nu heb ik een mooie Fabia teller mogen bemachtigen. Weet iemand een adres waar ik deze teller kan laten inleren? De teller heeft meer dan 100km op de klok, dus via de dealer wordt hem sowieso niet.
hey turbodruk. ik ben benieuwd of je fabia teller er al in zit. en waar heb je m laten aanpassen? wat waren de kosten.. ik ben ook opzoek! ben heel benieuwd mvg
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Fabia teller zit er inderdaad in. Inleren kostte €100,- als je interesse hebt moet je maar een pb sturen.

Wees er wel zeker van dat je een VDO teller hebt en geen Johnson, want die zijn bijna niet in te leren.
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Jep, dat is een VDO. Navigatie, audio, MFA+ etc kan in het midden bekeken worden. Ik adviseer een multifunctioneel stuur met bediening aan beide kanten voor het beste resultaat. Alleen een MFA hendel kan ook maar is niet ideaal.

Is jouw originele tellerunit ook een VDO?
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
ok ga ik daar ook voor shoppen.. is er nog een specifiek stuur wat het beste is. of caddy golf enzo is goed?
of de myne een vdo is weet ik niet... waar zie ik dat aan..?:(

Caddy/Scirocco/Golf 6 is in principe allemaal prima. Zolang het maar vanaf 2010 tot 2014 ongeveer is, dan werkt de verlichting ook. Of je teller een VDO is kun je zien door de tellerunit eruit te halen of VCDS uitlezen en googlen op partnummer.
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
hey turbo druk. update morgen komt de teller binnen. ik wacht nog ff met mf stuur. ik ben wel aan het kijken voor een rns 315 met blue....
ik heb in china microfoon en binnenverlichting besteld. heb ik nog meer nodig voor het aansluiten van de rns 315 op de teller. nu heb ik een rcdd
mvg
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!