TRW remschijven en ATE remblokken

Mijn remschijven en remblokken voor zijn aan vervanging toe.
Nu zit ik te denken aan TRW remschijven en ATE remblokken.

Is dit een goede combinatie of kan ik beter voor 1 merk gaan?
Wat is jullie ervaring?
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 90pk 
hi, weet iemand welke remblokken er standaard op een vw polo aw1 gti 2019-20 zitten , of welke jullie aanraden ( voor en achter ) ik heb op autodoc gekeken, en een lijst met tientallen merken en types met/en zonder sensor , ceramische enz…( wel mijn model van wagen ingeven) en iemand al ervaring met deze zelf te plaatsen? Alvast bedankt
 
Volkswagen polo  Gti  2.0 tsi 271pk 
hi, weet iemand welke remblokken er standaard op een vw polo aw1 gti 2019-20 zitten , of welke jullie aanraden ( voor en achter ) ik heb op autodoc gekeken, en een lijst met tientallen merken en types met/en zonder sensor , ceramische enz…( wel mijn model van wagen ingeven) en iemand al ervaring met deze zelf te plaatsen? Alvast bedankt
Remonderdelen zelf plaatsen is serieus werk. Doe je dit niet goed, dan breng je niet alleen jezelf maar ook anderen in gevaar. Dus doe dit alsjeblieft met veel onderzoek pas zelf, of laat het door een ander doen. (in-remmen is even belangrijk als het plaatsen ervan)

Dat terzijde is mijn advies om eerst goed naar je remmen te kijken, heb je een slijtage indicator? Wat is de diameter van je schijf? Hoe zien de blokken eruit?
Mijn ervaring is dat Bosch goede prestaties voor het juiste geld leveren. Wil je iets sportiever dan kan je voor Brembo gaan. Wil je nog sportiever? Dan heb je TEXTAR (circuit gebruik) en wil je met geld smijten? Dan moet je voor Endless gaan. Dit zijn veruit de beste remmen op de markt.

Er komt daarbij nog veel meer kijken, omdat je gereedschap zoals een momentsleutel moet hebben, bepaalde soorten vet en dergelijke maar ook gewoon de as steunen en krik.

Zelf heb ik meerdere auto's gedaan en leer ik iedere keer weer iets nieuws. Nu ik bij elkaar 10 assen heb gedaan durf ik pas te zeggen 'dat ik het wel weet'.
Dus ga niet beunen mocht je onzeker zijn wat je moet doen!
 
Remonderdelen zelf plaatsen is serieus werk. Doe je dit niet goed, dan breng je niet alleen jezelf maar ook anderen in gevaar. Dus doe dit alsjeblieft met veel onderzoek pas zelf, of laat het door een ander doen. (in-remmen is even belangrijk als het plaatsen ervan)

Dat terzijde is mijn advies om eerst goed naar je remmen te kijken, heb je een slijtage indicator? Wat is de diameter van je schijf? Hoe zien de blokken eruit?
Mijn ervaring is dat Bosch goede prestaties voor het juiste geld leveren. Wil je iets sportiever dan kan je voor Brembo gaan. Wil je nog sportiever? Dan heb je TEXTAR (circuit gebruik) en wil je met geld smijten? Dan moet je voor Endless gaan. Dit zijn veruit de beste remmen op de markt.

Er komt daarbij nog veel meer kijken, omdat je gereedschap zoals een momentsleutel moet hebben, bepaalde soorten vet en dergelijke maar ook gewoon de as steunen en krik.

Zelf heb ik meerdere auto's gedaan en leer ik iedere keer weer iets nieuws. Nu ik bij elkaar 10 assen heb gedaan durf ik pas te zeggen 'dat ik het wel weet'.
Dus ga niet beunen mocht je onzeker zijn wat je moet doen!
Bedankt voor je reactie, veel ervaring heb ik er niet in.. wel eens een oude peugeot remmen los gemaakt en pads. Iedere wagen is anders natuurlijk.. materiaal heb ik wel. Momentsleutel enz.. ik ken ook wel mensen die er ook ervaring in hebben. Kan ik altijd eens hulp vragen. Momenteel gaat het voor mij meer om ( de standaard) blokken. Het is niet dat ik op circuit ga.. ik zal ook eens kijken als ik mijn wiel eraf haal.. ( ben nu even ziek thuis ) kijken of ik kan zien wat er op zit. Maar wou alvast al eens polsen hier thx
 
Volkswagen polo  Gti  2.0 tsi 271pk 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!