Voorstellen TRS78t

Hallo, ik ben Thomas en woonachtig in de regio Alkmaar. Sinds kort ben ik eigenaar van een Polo 1.0 TSI DSG Highline in de kleur Ivory Silver. Na bijna 7 jaar in een Leon rondgereden te hebben was het hoog tijd voor een andere auto. Na een beetje rondgekeken te hebben de keus gevallen op een Polo, ik wilde ook zeker een automaat wat wel zo lekker is als je regelmatig in de file staat. Ook wilde ik climate control (ik was al verwend) en had een Highline de voorkeur. Daarnaast wilde ik ook een andere kleur dan de standaard wit of zwart om me een beetje te onderscheiden van alle private lease modelletjes (no offence).

Na een tijdje zoeken kwam ik deze tegen die zo een beetje aan al mijn eisen voldeet, de auto was net een jaar oud en heeft (of had) net 20.000 km gelopen. Zo goed als nieuw dus, ik hoop hier weer heel wat jaren zorgeloos mee te kunnen rijden.

De eerste modificatie was al uitgevoerd nog geen uur nadat ik de auto in ontvangst had genomen. De auto stond standaard namelijk op 15" wat toch wel een beetje te klein is, dus al voordat ik de auto had op zoek naar een setje andere velgen. Met wat geluk niet ver van waar ik de auto had gekocht een mooi setje origineel 17" gevonden. Weet niet precies de naam van de velg maar volgens mij komen ze van een R-line (correct me if I'm wrong). De donkere velgen staan mooi icm de kleur van de auto vind ik zelf.

Ik heb niet veel plannen met de auto, wel wil ik wat dingen laten aanpassen via VCDS. Laten chippen denk ik ook nog over na, maar de 95 pk's vallen me zeker niet tegen. Nou, een lang verhaal sluiten we af met een paar foto's.

Groetje Thomas
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    103.9 KB · Weergaven: 116
  • 2.jpg
    2.jpg
    90.6 KB · Weergaven: 118
  • 3.jpg
    3.jpg
    91.3 KB · Weergaven: 115
  • 4.jpg
    4.jpg
    89 KB · Weergaven: 109
VW  Polo AW  1.0 TSI DSG Highline 
Zeker een mooi welkom hier Thomas! Zeer benieuwd naar jouw DSG ervaring i.c.m. de 95pk TSI. Wij rijden nu zelf sinds 03-2019 een witte (geen private lease :mrgreen:) maar een 5-bak en ik wil heel graag een DSG. Veel rijplezier in ieder geval!
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Dank u allen!

Zeker een mooi welkom hier Thomas! Zeer benieuwd naar jouw DSG ervaring i.c.m. de 95pk TSI. Wij rijden nu zelf sinds 03-2019 een witte (geen private lease :mrgreen:) maar een 5-bak en ik wil heel graag een DSG. Veel rijplezier in ieder geval!

Is mijn eerste auto maar het went snel, eerste dagen ging mijn hand nog wel onbewust richting pook. Valt me wel op dat ie best snel opschakelt naar een hoge versnelling. Soms ff lastig maar ik heb ook flippers achter het stuur dus dan kan je ook zelf even terugschakelen. Misschien moet ik er nog aan wennen of moet de auto nog wennen aan mij. Maar misschien als ik hem laat chippen is dat ook weer anders, weet niet of de software van de bak ook aangepast kan worden?
Ondanks dit zou ik niet anders meer willen, zeker icm ACC is het zeer relaxed rijden.

Edit; en niets mis met een witte hoor. ;)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI DSG Highline 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Dank u allen!



Is mijn eerste auto maar het went snel, eerste dagen ging mijn hand nog wel onbewust richting pook. Valt me wel op dat ie best snel opschakelt naar een hoge versnelling. Soms ff lastig maar ik heb ook flippers achter het stuur dus dan kan je ook zelf even terugschakelen. Misschien moet ik er nog aan wennen of moet de auto nog wennen aan mij. Maar misschien als ik hem laat chippen is dat ook weer anders, weet niet of de software van de bak ook aangepast kan worden?
Ondanks dit zou ik niet anders meer willen, zeker icm ACC is het zeer relaxed rijden.

Edit; en niets mis met een witte hoor. ;)
Is mijn eerste auto maar het went snel, eerste dagen ging mijn hand nog wel onbewust richting pook. Valt me wel op dat ie best snel opschakelt naar een hoge versnelling. Soms ff lastig maar ik heb ook flippers achter het stuur dus dan kan je ook zelf even terugschakelen. Misschien moet ik er nog aan wennen of moet de auto nog wennen aan mij. Maar misschien als ik hem laat chippen is dat ook weer anders, weet niet of de software van de bak ook aangepast kan worden?
Ondanks dit zou ik niet anders meer willen, zeker icm ACC is het zeer relaxed rijden.

:)Edit; en niets mis met een witte hoor. ;)
[/QUOTE]
Mooie bak.. nu nog led lampen en dan is die af:)..

Chippen raadt ik zeker aan.. had zelf ook 95pk dsg.. Nu rijdt die heerlijk, zou nooit meer zonder willen.. schakel moment wordt ook aangepast met het tunen.. (althans bij mij is dat gebeurt)
 
Volkswagen  Polo AW R-line  1.0 TSI 140pk DSG 
Mooie bak.. nu nog led lampen en dan is die af:)..

Chippen raadt ik zeker aan.. had zelf ook 95pk dsg.. Nu rijdt die heerlijk, zou nooit meer zonder willen.. schakel moment wordt ook aangepast met het tunen.. (althans bij mij is dat gebeurt)

Waar heb jij hem laten chippen? Zoek nog een betrouwbaar adres, het liefst in Noord-Holland.

Is mijn eerste auto maar het went snel

Eerste auto, ja hoor...
Mijn aantal auto's kan nog net op 1 hand. Wel mijn eerste autoMAAT.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI DSG Highline 
Welkom, mooie wagen hoor. Je heb wel gelijk met dat de velhen hem beter staan. Veranderd al heel wat aan de uitstraling. Veel kijk en leesplezier op het forum. En veilige kilometers natuurlijk
 
Volkswagen  Polo 6n2 1600 Gti  1.6 Gti 125pk 
VAG of JD voor chippen.
Waarom 17" en geen 18"?

Vind 17" perfect staan, ben ook niet van plan om hem te verlagen ofzo. En ik houd ook van een beetje comfort, met 18" worden de banden wel erg plat.


Dank. Volgens mij kan je de pook ook naar rechts duwen waardoor je de DSG uitschakelt en je handmatig met de “flippers” kan schakelen.

Ook als de pook in D staat kan je de flippers gebruiken. Bak schakelt dan gewoon terug (of op als je dat wilt). Na enkele momenten gaat ie vanzelf terug in de automatische stand.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI DSG Highline 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Ik woon in Berkel, maar ben toch naar VAG gegaan. Kreeg daar een beter gevoel bij. Uiteraard is dat subjectief en persoonlijk. Hoewel ik wel zeker weet dat VAG en JD gewoon goed zijn.
yes yes ik las het.. kan alleen maar mijn eigen ervaring delen ,na 1,5 jaar nog steeds dik tevreden..
En communicatie/contact met hun loopt vlekkeloos..

JD en vag tuning, sowieso de grootste naam voor VAG
 
Volkswagen  Polo AW R-line  1.0 TSI 140pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Orrie
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!