Trommelremmen plakken.

Opstellen van de rem is vereist.

Als je de trommel eraf haalt zie je een soort wieltje met tandjes die tussen een soort van twee staafjes zit.

Door daar aan te draaien kan je de rem opstellen en als ik het goed heb moet je eerst je handrem terug stellen dmv onder je handrem de moertjes van je remkabel losser te draaien.

Je kan, als je het goed kan zien dmv een lampje ook door het gat van je wielbout doen. De trommel moet licht slepend gaan. Daarna je handrem afstellen, de rem moet vast staan met drie klikken van je handremhendel.

Bij twijfel, naar de garage, slechte remmen en dit weer kost meer dan wat tientjes voor het afstellen
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Als er geen luchtbelletjes meer zichtbaar waren in de transparante slang op je nippel dan zou het hydraulische systeem goed ontlucht moeten zijn.
De handrem gaat middels een kabel, die moet je wel weer opnieuw afstellen zoals hierboven beschreven.
Als je dat niet doet krijg je verschil links en rechts en dan is er kans dat het ene wiel wel te draaien is en het andere wiel niet.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Opstellen van de rem is vereist.

Als je de trommel eraf haalt zie je een soort wieltje met tandjes die tussen een soort van twee staafjes zit.

Door daar aan te draaien kan je de rem opstellen en als ik het goed heb moet je eerst je handrem terug stellen dmv onder je handrem de moertjes van je remkabel losser te draaien.

Je kan, als je het goed kan zien dmv een lampje ook door het gat van je wielbout doen. De trommel moet licht slepend gaan. Daarna je handrem afstellen, de rem moet vast staan met drie klikken van je handremhendel.

Bij twijfel, naar de garage, slechte remmen en dit weer kost meer dan wat tientjes voor het afstellen
Dank u voor de uitleg! bij mijn remmen werkt het met een soort van staafje dat door een veer word aangetrokken, word dit niet automatisch aangepast wanneer ik rem of moet ik hier ook iets speciaal aan doen?
Voor de handrem, ik heb enkel de remcilinder vervangen niet de rempads is dit dan niet dezelfde afstand als voorheen?
 
Als er geen luchtbelletjes meer zichtbaar waren in de transparante slang op je nippel dan zou het hydraulische systeem goed ontlucht moeten zijn.
De handrem gaat middels een kabel, die moet je wel weer opnieuw afstellen zoals hierboven beschreven.
Als je dat niet doet krijg je verschil links en rechts en dan is er kans dat het ene wiel wel te draaien is en het andere wiel niet.

Ik had enkel een zwarte slang, maar ik heb 5 keer de rem helemaal ingeduwd waardoor er ongeveer 1/4 van een .5l flesje gevuld was, ik veronderstel dat dit genoeg is?
 
Over het afstellen, daar heb je ook een ander systeem voor, met een wigje met een veer eraan.DSC_8691.jpg

Op deze foto zit hij links met een veer naar beneden lopend.

Deze moet je afstellen met een schroevendraaier met een punt door het boutgat.

Ik weet het niet zeker, maar moet je de polo met draaiende motor hebben voor het ontluchten ivm de abs pomp?
 
  • Leuk
Waarderingen: Yakie996
Ik doe het altijd met een doorzichtig slangetje, kan kun je ook echt daadwerkelijk zien of er nog lucht meer komt uit de leiding/nippel.
Ik neem aan dat jij de druk heb opgevoerd op het pedaal en iemand anders de nippel open en weer dicht gedraait heeft?
Of je het systeem moet ontluchten met draaiende motor dat weet ik niet mischien eve vw dealer bellen en vragen aan afdeling werkplaats.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik doe het altijd met een doorzichtig slangetje, kan kun je ook echt daadwerkelijk zien of er nog lucht meer komt uit de leiding/nippel.
Ik neem aan dat jij de druk heb opgevoerd op het pedaal en iemand anders de nippel open en weer dicht gedraait heeft?
Of je het systeem moet ontluchten met draaiende motor dat weet ik niet mischien eve vw dealer bellen en vragen aan afdeling werkplaats.
ja met het pedaal, ik was alleen maar alles werkt nu. Ik heb daarnet de remmen er nog eens afgehaald en het wiegje iets dieper gestoken, nu gaat de pedaal weer zoals normaal en de handrem gaat niet zo hoog meer, maar die heb ik toch nog een beetje vaster gezet zoals je gezegd had. bedankt voor de hulp! :)
 
ik denk dat 'al doende leert men' zeker geldt voor autos.
echter zou ik dan misschien wel beginnen met een iets minder kritisch systeem (zoals de ABS) als je weinig tot geen ervaring ermee hebt.
maar 'credit where credit is due' wel netjes gedaan.
en 'eind goed al goed'.
ik zou 'm wel goed checken iig.
lekkage of lucht bij 1 remcilinder kan het hele systeem uiteindelijk beïnvloeden (alle remmen, koppeling).
 
  • Leuk
Waarderingen: Yakie996 en Robin
Door de nippel op de remcilinder los te draaien..

En indd zonder het te proberen leer je het niet.
Maar om Het te leren op je remmen Zonder monteur oid erbij vindt ik iets te.
Maar alles is goed gegaan en zo te lezen heb je wel eerst gecontroleerd of alles werkte.

Heb je de andere zijde toevallig ook gecontroleerd?
En als je remschoenen nat zijn geworden van de remolie zou ik deze ook mee vervangen.

Je controleerd je cilinder door die zuigertjes in te drukken(deze moeten heen en weer bewegen)en even het rubber hoesje op tillen met een schroeven draaier.
Als daar remolie onder vandaan komt is deze ook lek
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!