Trommelremmen blijven hangen

Blazen met perslucht en remmenreiniger verhelpt het probleem niet bij deze. Ik heb online remmenset, trommelrem gekocht. Ik wil dit misschien zelf monteren maar heb hier geen ervaring mee en met dit weer is het onhandig vooral het gedeelte met ontluchten van de remmen zal mij niet snel gaan lukken op straat.


heeft er iemand van jullie hier ervaring mee of tips om dit op te lossen.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
ja als je er geen ervaring mee hebt zou ik het aan de mensen overlaten die er verstand van hebben, het gaat immers wel over de remmerij [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
VW  Polo 6r  1.2 tdi 75pk 
ja als je er geen ervaring mee hebt zou ik het aan de mensen overlaten die er verstand van hebben, het gaat immers wel over de remmerij [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

ja dat kan ik laten doen. Even kijken of hier mensen zijn die dit goed kunnen of verwijzingen hebben naar monteurs met goede vraagprijzen
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  • Leuk
Waarderingen: tonykart
Weet je wel zeker dat het in de voering zit? Trommel hoeft alleen vervangen te worden als deze onder de minimale maat is, in ernstige mate door corrosie is aangetast, gescheurd, gebroken of krom. Geen van alle komt eigenlijk veel voor bij een trommel
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Probeer eens met het wiel eraf een paar klappen met een hamer rondom de trommel als de trommel dan wel vrij draait dan een paar keer aan de handrem trekken en kijken of alles nog vrij draait
Soms zit er een beetje roest op de draaipunten en dan blijft het hangen
 
Volkswagen  Polo AW/FL GTI  2.0TSI 207PK 
Weet je wel zeker dat het in de voering zit? Trommel hoeft alleen vervangen te worden als deze onder de minimale maat is, in ernstige mate door corrosie is aangetast, gescheurd, gebroken of krom. Geen van alle komt eigenlijk veel voor bij een trommel

je bedoelt het buitenste gedeelte nee die ik heb ik besteld. het set met het binnenste gedeelte met remschoenen en remcilinder en veren en wat dingetje

Probeer eens met het wiel eraf een paar klappen met een hamer rondom de trommel als de trommel dan wel vrij draait dan een paar keer aan de handrem trekken en kijken of alles nog vrij draait
Soms zit er een beetje roest op de draaipunten en dan blijft het hangen


ja met paar klappen draait het vrij. na het remmen of aan de handrem trekken begint het weer vast te lopen.

dit paar keer herhaald en schoon geblazen en de trommel gepolijst van binnen en remmem reiniger gebruikt.

het blijft nog steeds hangen met remmen

Ik zeg vastgeroeste handremkabel of hendel


dit zou kunnen maar zover heb ik het niet gezien. de monteur zei dat het remcilinder niet goed werkt en dat het de remschoen tegen de remtrommel blijft drukken en niet normaal terug zakt.

volgens de garage is het 3 uur werk met de nieuwe remmenset incl ontluchten en bijvullen van de remmenleiding
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Je kan je remcilinder controleren door het rubbertje met ern platte schroevendraaier los te maken en te kijken voor roest. Ook zou je hem handmatig iets kunnen in drukken. Toch blijf ik van mening dat het mijn bovengenoemde punten zijn


hoe los je het probleem met vastgeroeste handremkabel of hendel op ?
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Nieuwe kabel is beste oplossing hoewel je ook wd40 erin kan spuiten en een tijdje de kabel aantrekt en los laat. De hendel zit vast aan 1 kant van je voering met een popnagel. Dat deel loshalen en dan inspuiten mrt wd40 en een tijdje heen en weer bewegen.

Als je begint:

Handrem terugstellen
Moer loshalen en buitenste lager eruit
Trommel los tikken met hamer
Foto maken van binnenwerk
Veertjes loshalen
Voeringen hangen nu los, handremkabel uit hendel halen
Hendel op soepelheid controleren
Cilinder op lekkage of roest controleren.
In omgekeerde volgorde opbouwen
Vergeet niet je steller, tussen je twee voeringen met dat schroefdraad en dat soort tandwieltje erop, terug te stellen.
Trommel erop en lager en moer erop
Wiellager afstellen door trommel te draaien en de moer aan te draaien tot de trommel weerstand ondervind.
Steller in de trommel op draaien door gat wielbout, trommel draaien tot het licht slepend gaat
Andere kant zelfde verhaal
Handrem afstellen tot je wiel met ongeveer 3 kliks vast staat, ook met draaien van het wiel.

Allerbelangrijkste: vweet je niet wat je doet? Niet aan beginnen en een garage bellen.
 
Nieuwe kabel is beste oplossing hoewel je ook wd40 erin kan spuiten en een tijdje de kabel aantrekt en los laat. De hendel zit vast aan 1 kant van je voering met een popnagel. Dat deel loshalen en dan inspuiten mrt wd40 en een tijdje heen en weer bewegen.

Als je begint:

Handrem terugstellen
Moer loshalen en buitenste lager eruit
Trommel los tikken met hamer
Foto maken van binnenwerk
Veertjes loshalen
Voeringen hangen nu los, handremkabel uit hendel halen
Hendel op soepelheid controleren
Cilinder op lekkage of roest controleren.
In omgekeerde volgorde opbouwen
Vergeet niet je steller, tussen je twee voeringen met dat schroefdraad en dat soort tandwieltje erop, terug te stellen.
Trommel erop en lager en moer erop
Wiellager afstellen door trommel te draaien en de moer aan te draaien tot de trommel weerstand ondervind.
Steller in de trommel op draaien door gat wielbout, trommel draaien tot het licht slepend gaat
Andere kant zelfde verhaal
Handrem afstellen tot je wiel met ongeveer 3 kliks vast staat, ook met draaien van het wiel.

Allerbelangrijkste: vweet je niet wat je doet? Niet aan beginnen en een garage bellen.


en ij kan ij het voor mij oplossen ? ik woon tussen den Bosch en Eindhoven. stuur me pb
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Me werk, nieuw huis, tweeling van 2.5 jaar en 1 van 2 maanden, nee ik zit echt volgeboekt.

dan voor jou 25% extra toeslag ;) nee beste is dat ik naar een garage ga voor dit trommel reparatie . Ik heb dat ene garage nog eens gebeld en hij verteld de werking van de handrem goed te hebben nagekeken en het zeker aan het remcilinders ligt. het handrem remt gewoon met drie klikken. Ik heb nu een garage die mijn remmenset als uitzondering willen monteren plus het remleidingen spoelen en bijvullen. of met nieuwe handremkabels en toebehoren
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Ik had gisteren mijn remmenset ontvangen ze waren voor beide kanten incl remcilinder en remschoenen incl toebehoren. 73 euro

Heb de remmenset laten monteren incl remolie verversen. 100 euro

Mijn polo trommelremmen remmen weer goed en de wielen lopen ook goed vrij.

Het oude trommelrem heb ik nog misschien statiegeld ? waar ik de nieuwe heb besteld zegt geen statiegeld op oude
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!