Trillings problemen polo 6r

@Robin-1991 gaf mij het advies om een eigen topic aan te maken met betrekking tot het trillen van mijn polo 6r.

Nou hier is die dan, hierin ga ik vertellen wat er allemaal al gedaan en geprobeerd is dat houd het overzichtelijk.

Het gaat om een trilling in het stuur boven de 100 km/h en bij het zachtjes terug remmen vanaf ongeveer 130 tot +- 100 km/h.

Wat heb ik gedaan/laten doen:
* de wielen zijn gebalanceerd
* de remschijven+blokken voor zijn vervangen
* het onderstel/aandrijving is gecontroleerd bij de vw dealer!
* de bridgestone banden zijn gecontroleerd( dot code 5010)

Dit allemaal is zonder resultaat en er is tot op de dag van vandaag nog steeds geen duidelijke oorzaak.

Wel merk ik als ik een stuk gereden heb en ik mijn voet op het koppelingspedaal leg dat die vibereerd.
Dat kan duiden op een defect dubbel massa vliegwiel heb ik gelezen.
Kan dit trillingen veroorzaken.

Mijn polo heeft 89xxx km gelopen

Ik hoop dat dit jullie een beetje duidelijkheid geeft over het probleem en dat zo de oorzaak gevonden kan worden.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Had je nou ook je wielen gewisseld van voor naar achter? Of een ander set.

Dot code 5010 betekend dat de banden van week 50 2010 zijn.

Die trilling in de koppeling heb ook als ik hem licht in trap.
Ik heb dit ook bij bijna nieuwe autos gevoeld.

Trillen met remmen zou kunnen liggen aan een kromme remschijf.
Maar aangezien je die al heb vervangen zou je wielnaaf vies of krom kunnen zijn.
 
Ik hebbmijn winterset eronder gehad maar het blijft trillen blijft.
Remschijven zijn nieuw, van het merk ate.
Ik heb met het monteren van de schijven de wielnaven grondig schoongemaakt.

Echter is het wel dat het trillen tijdens het remmen alleen bij het zachtjes afremmen is, als ik stevig door rem dan is het niet.

En natuurlijk bij gewoon snelweg rijden boven 100km/h
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik zie vaak de reactie "de remschijven zijn vervangen", ik neem voor het gemak even aan dat daarbij ook de blokken nieuw zijn? (en welk merk?)

Persoonlijk heb ik slechte ervaring met
- Bosch; piepen en krom, zelfs na 2x afdraaien aan de auto (dit was wel '2e lijn', dus niet die je bij VW krijgt)
- Delphi;krom en piepen
- Brembo; piepen

en andere goedkope merken zou ik ook sterk afraden, ik zelf pak vrijwel altijd het merk TRW en nog nooit problemen mee gehad.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!