Trekhaak

Het verschil zit hem, volgens mij, in het gewicht van de auto. Chassis zijn gelijk maar door het gewichtsverschil zit er een verschil in wat de auto (volgens kenteken) mag trekken.

Zelf heb ik een demontabele Westfalia trekhaak en mag ik volgens kenteken 800kg geremt trekken en 700 ongeremt.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Het verschil zit hem, volgens mij, in het gewicht van de auto. Chassis zijn gelijk maar door het gewichtsverschil zit er een verschil in wat de auto (volgens kenteken) mag trekken.

Zelf heb ik een demontabele Westfalia trekhaak en mag ik volgens kenteken 800kg geremt trekken en 700 ongeremt.

Oke,ja zo,n idee had ik al..
Weet je misschien ook of er verschil de bekabeling en module zit?
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
Als je aftermarket trekhaak gaat monteren heb je, hoogstwaarschijnlijk, te maken met een "universele CAN-busmodule" Deze manipuleert het CAN-bus signaal op het moment dat er een aanhanger aangesloten is. Op deze manier merkt de auto zelf niet dat er een aanhanger achter zit en zullen er geen lampjes in het dashboard gaan branden.

Ik woon zelf in Hoogeveen en omstreken, je bent meer dan welkom om eens een kijkje te nemen naar mn trekhaak en de aansluitingen hiervan! Eventueel kan dit op een brug (ben in bezit van zon ding)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Als je aftermarket trekhaak gaat monteren heb je, hoogstwaarschijnlijk, te maken met een "universele CAN-busmodule" Deze manipuleert het CAN-bus signaal op het moment dat er een aanhanger aangesloten is. Op deze manier merkt de auto zelf niet dat er een aanhanger achter zit en zullen er geen lampjes in het dashboard gaan branden.

Ik woon zelf in Hoogeveen en omstreken, je bent meer dan welkom om eens een kijkje te nemen naar mn trekhaak en de aansluitingen hiervan! Eventueel kan dit op een brug (ben in bezit van zon ding)

Ik heb op marktplaats een 2ehands setje gevonden,daar lijkt een passende kabelset bij te zitten..

Thanx voor het aanbod,maar ik heb vrienden met een garagebedrijf waar ik altijd terecht kan op een brug..
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200114-183936_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20200114-183936_Marktplaats.jpg
    165.2 KB · Weergaven: 32
  • Screenshot_20200114-183940_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20200114-183940_Marktplaats.jpg
    175.2 KB · Weergaven: 32
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
Die trekhaak heb ik er zelf ook onder zitten. de kabelboom lijkt gewoon een universele boom met canbus-kastje ertussen...
Er komt echter wel een lelijk gat in de achterbumper te zitten.


Overigens bedoelde ik dat je even bij mij kon kijken hoe mijn trekhaak eronder zit (voor beeldvorming)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!