trekhaak bij dodehoeksensoren Polo AW

Laurens

Actief lid
136
39
34
Hoi allen, zit met een probleem:

Trekhaak besteld bij de dealer, afspraak stond, er werd gebeld met de mededeling dat vanwege de aanwezigheid van dodehoeksensoren er geen trekhaak montage mogelijk is, wordt afgeraden door de fabriek. Ze kunnen niet zo coderen dat het werkt.

Dakdragers geprobeerd maar kan dan mn schuifdak niet gebruiken en het is een heel gepruts zo boven je hoofd met een e-bike voor vriendin.

Zou een trekhaakcentrum oid dit wel kunnen, er staat een bedrag op die sites gereserveerd voor updaten boordcomputer, hier ben ik wel wat huiverig voor.......

weet er iemand iets over? Bedankt vast! Gr Laurens
 

Bijlagen

  • 44.jpg
    44.jpg
    354.1 KB · Weergaven: 16
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Dat zou heel goed kunnen,mooi dat het goed werkt. Op deze AW zit acc, en ook park assist, dus het ding volgt constant de omgeving, hij ging ook al eens zelf bovenop de rem staan bij het uitrijden van parkeergarage omdat de deuren nog niet geheel geopend waren, je schrikt je rot, wellicht dat het allemaal daarmee te maken heeft, de dealer begint er niet aan werd verteld, heb nu een trekhaakcentrum aangeschreven, horen wat dat gaat worden maar wil wel heel zeker zijn want zit niet te wachten op een computer over de ......
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Onlangs een trekhaak onder mijn AW via Trekhaakcentrum.
Ook de software is aangepast. Bij gebruik van de stekkeraansluiting van de haak worden de sensoren gewoon uitgeschakeld. Ook op je dashdisplay is de “aanhanger” zichtbaar en extra richtingaanwijzerlampjes operationeel.
Er is mij weliswaar niet specifiek gevraagd naar dodehoeksensor. Die heb ik ook niet.
Succes
 
Volkswagen  Polo 6 AW  1.0 TSI. 95 pk 
Zeker wel mogelijk om de blindspot modules te coderen voor een trekhaak. Want de dodehoeksensoren schakelen zich inderdaad netjes uit als er iets aan de trekhaak vast zit. Dat is het hele punt van coderen.
 
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
Ook ik heb een trekhaak laten monteren bij de dealer, alles zat reeds bij de aankoopprijs in, dus ook het coderen van het systeem.
Als de stekker in de stekkerdoos gestopt wordt gaan, zoals al door anderen vermeld, de parkeersensoren achter uit, de extra lampjes op het dashboard samen met de knipperlichten aan en alles werkt dan gewoon goed zoals het hoort.
Mijn AW heeft voor en achter parkeersensoren en voor blijven ze gewoon werken.
Dus als jouw dealer zegt dat het niet kan dan hebben ze geen kundig personeel of het is geen echte VW-dealer.
 
Wealer is een keten met best competente monteurs hoor, da's geen geheim :)
nou dan heb ik geen idee wat voor ervaring jij hebt. maar 99 procent van mensen die ik spreek hebben schurft hekel aan wealer door de enorme slechte service.
zoals motorlampjes in rood bij en pas na 3 weken plek, 6x terug komen en pas een update krijgen of echt geholpen worden. camerás en trekhaken slecht gecodeerd en ga zo maar door.. enige goede in limburg is Cardon (inmiddels ook door wealer overgenomen) en roermond is de wealer ook best okay, maar sittard, heerlen etc hoor ik alleen maar slechte verhalen over
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Ik heb juist goede ervaring met Sittard en Heerlen.
Audi lang geleden gekocht in Sittard en altijd goede service gehad, helaas mochten ze geen Audi meer doen op de oude locatie en ben ik naar Heerlen gegaan en ook daar gebleven, zowel met de Audi en de VW.
Ook in Heerlen altijd goede service gekregen, onlangs de nieuwe Polo daar gekocht en ook de trekhaak daar laten monteren, alles prima gegaan en goed ingesteld.
Maar er zijn ook genoeg mensen die nooit tevreden zijn, ik ken er een paar en voor hun kan er nooit iets goeds gedaan worden, ook niet bij een ander merk.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!