Trekhaak bekabeling

Ik heb vorige week een trekhaak onder mijn polo gezet (polo 6R uit 2010). Hierbij heb ik een kabelboom van ECS gemonteerd, die op de CAN bus aangesloten zit. Alles werkt naar behoren, behalve het uitschakelen van de parkeersensoren. In de beschrijving van de kabelset staat dat deze het PDC systeem zou moeten uitschakelen zodra er een aanhanger aangesloten is. Ik heb een VAG-COM kabel, maar ik zag in het programma van Ross Tech zo snel niets dat daar op leek. De module voor de aanhangerverlichting wordt wel herkend en uitgelezen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik me nog niet echt verdiept heb in de Ross Tech software, dus ik weet er nog weinig vanaf.

Weet iemand hoe ik dit moet activeren/instellen?
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!