Transmissievloeistof vervangen?

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,384
1,067
213
Wie doet dit? Heb dat n.l. nog nooit gelezen dat iemand dat gedaan heeft.

Op de site van Kroon oil staat dat dit elke 30.000km/24 maanden moet gebeuren.

Voor de goede orde, ik heb het niet over een automaatbak maar een schakelbak. (9N in mijn geval)

Reden waarom ik het vraag, ik heb binnen enkele weken al 4 gevallen gezien/gelezen over transmissiebakken die kapot gingen. Dat wil ik natuurlijk niet meemaken. Maar weet niet of deze gevallen aan de olie lagen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dank voor jullie antwoorden. Gebeurt dus meer als ik dacht.

Ik heb qua schakelen totaal geen negatieve dingen. Gaat perfect. Dus daarvoor hoef ik het niet te doen.
Maakte alleen zoveel kapotte bakken mee de laatste weken en ik las de melding op de pagina van Kroon oil.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Zie wel dat je er genoeg indoet. Het is nie 'ongeveer' 2l.

Heb bvb net mijn vbak vervangen en daar 'moet' 2,3l in. Als je er bvb maar 2.1l indoet is er grote kans dat je de hoogste versnelling verbrand omdat die dan niet goed gesmeerd wordt. Die tandwielen staan effectief hoger dan de lagere versnellingen.

En zeker ook ziet dat je de juiste olie erin doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gerwin
Bedankt voor de antwoorden.

Vanwege de financiën (en een gesprek met iemand die er verstand van heeft) besloten om het niet te doen.
Grote beurt viel iets duurder uit dan was begroot.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!