TOMTOM op autodisplay

Goede Morgen,
Ik heb een Volkswagen Polo 1.0 TSI met Discover Media
De laatste navigatie update is al bijna een jaar geleden!!!! Te gek voor woorden voor een zo'n duur systeem.
Ik heb al verschillende malen contact gehad met VW maar niemand daar wanner er eens een nieuwe update komt.
Nu is mijn vraag, kan ik de tomtom navigatie die ik op mijn telefoon heb op een eenvoudige manier op mijn autodisplay krijgen?
Alvast bedankt,,
Jef
 
Volkswagen Polo 2022  Polo Style 1.0 TSI 70 kW 95 pk 7 . DSG  1.0 TSI | 70kw 
Of TOMTOM lukt weet ik niet. Google Maps of Waze (welke up to date zijn, want jouw probleem is een niet up-to-date nav systeem) lukken wel. Afhankelijk of je een Android of iPhone hebt. Bij Android kun je je telefoon met USB koppelen en kiezen om Android Auto te gebruiken (met Waze of Google Maps).

Bij mij zit er een knopje op het infotainment scherm "APP", waarmee je de verbinding tot stand kunt brengen (Composition Media). Jij hebt discover media, weet niet of die ook zo'n knopje heeft. Maar lijkt me dat het wel zou moeten kunnen..
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik heb helaas geen Car-Play. Ik heb een Sony Xperia XZ2 en tot op heden is het mij niet gelukt dus ik moet het nog steeds doen met een duur "overjarig" navigatiesysteem
 
Volkswagen Polo 2022  Polo Style 1.0 TSI 70 kW 95 pk 7 . DSG  1.0 TSI | 70kw 
Maar heb je wel app connect in je auto zoals Kelvin B dit al heeft benoemd?
Dan kun je idd op je Sony, android auto op installeren. Android 11 zit AA er al standaard op. Anders moet je de laatste apk file installeren op je telefoon.
Dan heb je Google maps en vanaf volgend jaar biedt android auto ook TomTom aan.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Mwa bij mij in de buurt is de verbinding N3 naar Rotterdam en Breda aanzienlijk gewijzigd sinds februari dit jaar. Je ziet weggebruikers ook vaak op het laatste moment de juiste baan nemen. Ook een parallelweg in de stad langs de A16 is nieuw. Als ik op deze weg rijd denkt de auto dat ik op de A16 rijd . Maar zo heb je misschien wel overal wel wijzigingen. Maar in NL is de bewegwijzering super maar daar kijkt bijna niemand meer op.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Je kaarten zijn uit 2019 ipv 2020. Lekker spannend. Het is niet alsof ze in 1 jaar half Nederland verbouwd hebben.
Nee hoor dat is niet spannend, ik vind alleen dat als je een duur navigatiesysteem bij je auto koopt dat dan VW ook de plicht heeft om voor fatsoenlijke updates te komen zoals dat o.a. ook gebeurt bij andere digitale apparatuur.
 
Volkswagen Polo 2022  Polo Style 1.0 TSI 70 kW 95 pk 7 . DSG  1.0 TSI | 70kw 
Nee hoor dat is niet spannend, ik vind alleen dat als je een duur navigatiesysteem bij je auto koopt dat dan VW ook de plicht heeft om voor fatsoenlijke updates te komen zoals dat o.a. ook gebeurt bij andere digitale apparatuur.
Ik ben het wel met je eens. Het lijkt mij dat ze net zoals Google of Apple maps gewoon de kaarten "live" kunnen updaten zonder dat je compleet nieuwe kaarten hoeft te downloaden. Je navi is inmiddels gewoon verbonden met servers voor o.a. live verkeersupdates.

Ik vind dit bijna net zo schandalig als het "kopen" van digitale opties zoals CarPlay e.d. voor vaak meer dan €300,- terwijl dit létterlijk een kwestie van een vinkje zetten. Je betaalt toch al genoeg voor een auto, en het extra vragen voor puur softwarematige updates is gewoon raar. Dat je betaalt voor LED koplampen e.d. is nog te rechtvaardigen want je krijgt iets dat ook voor de fabrikant daadwerkelijk duurder is :rolleyes:
 
Goede Morgen,
Ik heb een Volkswagen Polo 1.0 TSI met Discover Media
De laatste navigatie update is al bijna een jaar geleden!!!! Te gek voor woorden voor een zo'n duur systeem.
Ik heb al verschillende malen contact gehad met VW maar niemand daar wanner er eens een nieuwe update komt.
Nu is mijn vraag, kan ik de tomtom navigatie die ik op mijn telefoon heb op een eenvoudige manier op mijn autodisplay krijgen?
Alvast bedankt,,
Jef
Dat is per vandaag mogelijk via Android Auto.

 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!