VWPolo1.0

Premium lid
18 mei 2022
145
97
53
Land
Netherlands
Ja, en nu even het volgende: Wat ga je doen met al die afgedankte ICE-autos? De bult op? Naar Afrika (uit het zicht betekend dat het niet meer bestaat)?

Kijk, alleen elektrisch rijden lost geen donder op. Wij westerlingen zijn gewoon een stelletje verwende knooierts. We willen een auto met alle luxe (iets met chips en elektronica) maar het liefst ook elke 2 jaar een andere. Kijk eens wat dat aan vervuiling oplevert. De drogreden: een ander koopt mn afdankertje ga je naar mijn mening niet mee weg komen. Waterstof heeft als voordeel dat het gebruikt kan worden in een ICE, hiermee heb je enorm veel minder afval dan alles over naar elektrisch. Dat is mijn punt met waterstof in ICE.

Aanhangers achter een elektrische auto:

Het enige waar het in deze wereld nog om draait is rekenmodellen en "slimme koppen" die alles wel even gaan bepalen. Als ik ergens GEEN vertrouwen in heb is het in rekenmodellen en simulaties. dit zijn altijd benaderingen in ideale omstandigheden die bij lange na niet de echte omstandigheden kunnen nabootsen en uitrekenen. Daarnaast zijn er genoeg redenen te vinden waarom ICE weer beter is dan elektric als je maar de juiste zoekcriteria gebruikt. Tevens is het fenomeen "waterstof" al in de jaren 70 eens onderzocht en toen ook goed genoeg bevonden voor vervoersmiddelen. Echter vonden een stel rijken van de aarde dit een aanslag op hun inkomstenbron en werd dit lekker onder geschoffeld. Zoals @SoloPolo al zei: het draait puur om geld in deze verklote wereld.

Nog even door zeurend over het kopje "geld". Persoonlijk kan en wil ik geen 10k neertellen voor een elektrisch vervoersmiddel met het actieradius van een accuboor.
Hetzelfde als wat nu met afgedankte auto's gebeurt? Dus de sloop op, waar ze naar een blokje samengeperst worden, waarna het ijzer etc gerecycled wordt? Wettelijk moet 95% van een afgedankte auto gerycled worden, alleen zullen er nu veel meer auto's gerecycled moeten worden. Leuk voor de banenmarkt lijkt me.

Overigens kan je niet gewoon waterstof tanken in een huidige ICE motor. Dan moet je alsnog alle huidige ICE benzine/diesel auto's schrappen om zo alle auto's te vervangen met een ICE waterstof auto. Dus je zit met hetzelfde afval probleem.

Aanhanger achter een elektrische auto. Rijdt jouw benzine auto net zo zuinig met aanhanger als zonder? Denk het niet. Verandert dus niks. Je gaat hetzelfde verlies in efficientie zijn bij een waterstof auto. Kijken hoe lang jij kan wandelen met een rugzak van 30 kilo. Ik schat zo in dat je het korter volhoudt dan als je geen rugzak van 30kg bij je draagt.

Wordt overigens niet bijna een gehele F1 auto ontwikkeld volgens rekenmodellen en simulaties? Zijn dan toch verdomd goede auto's voor iets wat bij lange na niet overeenkomt met de echte omstandigheden.

En ja, de wereld draait om geld. Helaas, daar ga ik niks aan veranderen.

Verder ga ik hier de discussie laten voor wat het is. Geloof niet dat het de gezelligheid op dit forum ten goede komt.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: Sal

Thomaskol

Bekend lid
22 mei 2022
370
268
79
Land
Netherlands
Oh ja, laten we dan even vergeten dat de hoeveelheid groene, duurzame stroom dat jaarlijks wordt opgewekt exponentieel stijgt en dat deze trend in de toekomst echt niet snel om zal draaien.

Daarnaast, accutechniek zit vol in de ontwikkeling. Deze ontwikkeling is echt wel op de hoogte van het feit dat de huidige accutechniek maar beperkt recyclebaar is en is dus aan het zoeken naar een duurzamer alternatief.

Benzine/dieselmotoren daarintegen zijn echt zo goed als uitontwikkeld en hun efficiëntie zal echt niet veel verder stijgen. Een benzine aandrijflijn zal nooit 40% efficiëntie aantikken.

Dus als je mij vraagt of elektrisch rijden schoner is? Ja dat is het. Onder de juiste omstandigheden. En de omstandigheden worden alleen maar gunstiger. Dus zeggen dat je nooit in een elektrische auto zal stappen. Dat is simpelweg naïeve tegendraadsheid.
Dan moeten we het maar niet gaan hebben over de wijze waarop de accu's van elektrische auto's worden geproduceerd. Wat gebeurt er met zo'n accu als zijn maximale levensduur is bereikt?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,344
666
130
26
Land
Netherlands
Dan moeten we het maar niet gaan hebben over de wijze waarop de accu's van elektrische auto's worden geproduceerd. Wat gebeurt er met zo'n accu als zijn maximale levensduur is bereikt?
Dat is nog niet mijn grootste zorg, bij bijvoorbeeld Tesla gebeurt t vrij vaak dat er in het accupakket 1 klein onderdeeltje van een paar euro defect raakt: vervang het hele accupakket twv 25000 euro maar even. Over afval dan nog niet te spreken
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion 1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD)  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Wow
Waarderingen: Thomaskol