Tips aanschaf Polo diesel 2011

Hallo allemaal,

Ik ben Appel123 en ik ben van plan om een tweedehands Polo aan te schaffen.

Hebben jullie tips/aandachtspunten waar ik bij de aanschaf van een Polo op moet letten? Hiermee doel ik vooral op zaken die specifiek met de Polo en het blok te maken hebben.

De polo moet in ieder geval aan de volgende eisen voldoen:

- Bouwjaar 2011 t/m 2014
- Diesel
- Niet meer dan 120.000km gelopen
- Comfortline/High

Alvast bedankt!
 
Audi  A3  1.9 tdi 
ik zou bij een diesel kijken naar een 1.6 TDI en in de gaten houden of de EGR vervangen is en of de auto al een terugroepactie gehad heeft voor het sjoemel verhaal.
Sowieso de 1.6 TDI

Bedankt voor de reacties. Wat zijn voor jullie de redenen om vooral naar een 1.6 te kijken? En kan het kloppen dat er veel geïmporteerde 1.6jes te koop staan?

En wat betreft de EGR, als deze kapot gaat met wat voor kosten moet ik rekening houden? Ik zie op internet dat dit in een slecht geval zo €1000 kan zijn?
 
Audi  A3  1.9 tdi 
Ik weet niet zeker of het klopt - maar ik had gehoord dat de sjoemeldiesels van VW (binnenkort) niet meer in de milieuzones in duitsland mogen rijden - dus als een gek verkocht worden en dus ook hier belanden.
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!