Teller unit polo 6r

Beste Polo'ers ,

Ik heb een vraag ik heb een polo 6R 1.2 TSI nu heb ik een kilometer teller unit die alleen maar rpm , & snelheid weergeeft .
Dus ik heb helaas geen temperatuur meter ect ( wat ik een zwaar gemis vind . )
Nu heb zie ik andere teller units staan van originelen polo's die wel deze teller hebben , als ik er zo een aanschaf is het dan gewoon plug & play ?
Of moet er nog iets gebeuren qua kabels ect ?
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
In een benzine polo 6R kun je een nieuwe 6R gt of gti teller bij de dealer laten zetten. Inleren van de start onderbreker is nodig. Dit kun je zelf niet.
Een gebruikte teller kun je door een firmware hacker laten inleren

In een diesel polo 6R kun je door een firmware hacker een nieuwe of gebruikte amarok 2H teller laten inleren of een gebruikte of nieuwe 6R gt of gti teller.

Dit zijn niet dingen die je thuis kunt doen met vcds
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruiter91
bij mijn vorige auto de fabia uit 2010 toen ook het minidot vervangen voor maxidot..
dit laten doen:
Door dealer nieuwe gebruikte teller laten inleren zodat de wagen weer start, yes het werkt, km stand wel 200.000km minder.
Hierna via via via iemand gevonden die hem weer goed heeft gezet.

werkte prima.

Wil het nu bij mijn 6r 1.2TDI ook doen en volgens mij is het trucje weer gelijk, gewoon teller eruit, andere erin, inleren en stand aanpassen. zijn toch in de basis dezelfde wagens...
 
Volkswagen  1.2TDI Bluemotion  1.2TDI 
Om een gebruikte teller in te leren in je polo gaat het hem niet worden bij een dealer. Ik heb recent mijn amarok teller omgeswapt van me oude in de nieuwe polo en andersom dit lukte niet bij de dealer. Dealer kan enkel nieuwe of gebruikte teller die in "nieuwstand" is gezet inleren. Nieuwstand houdt in dat ie soort van gereset is en alle gegevens eruit zijn. Dan word ie door de auto gezien als een nieuwe teller.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!