Te laag oliepijl

Leden, na het ongemak met het start stop systeem en de daaropvolgende noodloop was er vandaag, na welgeteld 1 dag rijden zonder gezever het olielampje wat ging branden...let wel mijn auto is van maart 2020 met.15000 km op de teller....dus even kijken....en inderdaad een te laag peil..... er 1 liter bijgegooid...is dit normaal? Ik heb de dealer gevraag waarmee ik kon bijvullen... 0w20 was het devies.
 
Vw polo  Polo AW  1.0 mpi 
1 liter op 15000 km valt ruim binnen de normen van elk auto merk.

Ik zou me er nog niet te druk om maken, wel zou ik het bij de dealer laten bij vullen zodat hun het in het systeem kunnen zetten.
Mocht de motor meer gaan verbruiken steeds bij de dealer bij vullen, hierdoor bouw je een dossier op voor garantie e.d.

Al heb ik het vaak genoeg mee gemaakt dat een nieuwe auto het 1e jaar wat verbruikt.
Kan dus zomaar 1 malig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Glitz
Dit is een normaal verbruik aangezien de wagen nog vrij nieuw is. Wel goed in de gaten blijven houden indien deze weer meer gaat verbruiken.

-Controleer oliepeil dagelijks
-Eventueel Visuele controle uitvoeren onder de motorkap op olielekkages denk aan oliefilter en eventueel carterpan/ oliekoeler / controleren indien dit allemaal in orde is er geen reden tot paniek.
-Melding maken bij de dealer, Aangezien de wagen nieuw is zal hier nog fabrieksgarantie op moeten zitten.
 
Volkswagen Polo  6R  1.2.TSI 105 PK 77KW 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!