'Tandenpoetsen'

Mijn huidige BM, welke sinds 14-10-11 in 'bezit', gaat dit weekend over de 30.000 km. Vanaf het begin heb ik ruzie met de versnellingsbak. Bij schakelen van 1 naar 2 (en ook alleen dan) poets ik regematig even de tandjes.. of zoiets.. wat er ook gebeurt, het maakt geen prettig geluid. Dit gebeurt me iedere dag wel een keer en soms vaker. Eerst dacht ik dat het aan mij lag maar later bedacht ik mij dat ik dit bij mijn vorige BM (ook een nieuwe, gehad van 5-2011 tot 10-2011 en 17.000 km op gezet) nooit heb gehad.. dus misschien ligt het toch niet aan mij. Hij gaat vrijdag voor zijn eerste beurt en dan gaan ze hier ook naar kijken.

Of er ook iets gevonden gaat worden en/of er iets aan gedaan gaat worden heb ik mijn twijfels overs dus ben ik benieuwd of iemand dit fenomeen misschien bekend voorkomt??
 
jep, ik heb het knarsende geluid ook wel eens gehoord, maar dat was slecht koppelen van mijzelf uit :roll:
allicht dat je koppelingspedaal iets bijgesteld moet worden (als dit überhaupt kan) of iets anders daaraan gerelateerd...

dit was echter niet wat ik dacht te gaan lezen bij de topic titel 'tandenpoetsen' :mrgreen:
(ben een tandheelkunde student, vandaar Stick Out Tongue)
 
VW  6R  1.2TDI 
jep, ik heb het knarsende geluid ook wel eens gehoord, maar dat was slecht koppelen van mijzelf uit :roll:
allicht dat je koppelingspedaal iets bijgesteld moet worden (als dit überhaupt kan) of iets anders daaraan gerelateerd...

Ik dacht eerst ook dat het zoiets was maar dat geloof ik nu niet meer, zeker ook omdat het me eerder nooit gebeurde.
Wie weet wat ze er bij Autohaas van maken..

dit was echter niet wat ik dacht te gaan lezen bij de topic titel 'tandenpoetsen' :mrgreen:
(ben een tandheelkunde student, vandaar Stick Out Tongue)

Wat dacht je, iemand is op zoek naar een goede tandenborstel..
bonk-1.gif


wink-1.gif
 
Ik dacht eerst ook dat het zoiets was maar dat geloof ik nu niet meer, zeker ook omdat het me eerder nooit gebeurde.
Wie weet wat ze er bij Autohaas van maken..

hoop dat iemand anders hier op 't forum je nog antwoord kan geven (de dag is gelukkig nog lang) ;)
en verder lijkt me dat je er melding van moet maken, maar hoe serieus je garage er mee omgaat weet ik niet:roll:


Wat dacht je, iemand is op zoek naar een goede tandenborstel..
bonk-1.gif


wink-1.gif

Hahaha, nee zo erg is het ook weer niet met mij gesteld, maar je weet maar nooit! :mrgreen:
Wil best proberen brandende vragen te beantwoorden, maar daar zijn ook wel fora voor waar je een completer antwoord krijgt van praktiserende tandartsen en mondhygiënisten ;)
completer dan ik in mijn huidige situatie als eerstejaars kan geven
(ik ben dus nog wel een aantal jaar bezig:lol:)
 
VW  6R  1.2TDI 
Misschien een beetje een stomme vraag maar ligt je automat niet onder het pedaal o.i.d? Anders laten bijstellen of nakijken bij de dealer inderdaad want het kan zijn dat er met de drukgroep van de versnellingsbak iets mis is. Hoop het niet voor je met maar 30.000 km's op de teller ;)
 
Misschien een beetje een stomme vraag maar ligt je automat niet onder het pedaal o.i.d? Anders laten bijstellen of nakijken bij de dealer inderdaad want het kan zijn dat er met de drukgroep van de versnellingsbak iets mis is. Hoop het niet voor je met maar 30.000 km's op de teller ;)

Nee, de mat ligt vast met een soort drukknopen. Vrijdag gaat de dealer er naar kijken maar ik was benieuwd of er nog iemand was met zoiets want het is volgens mij niet zomaar te reproduceren en ik heb het idee dat je niet zomaar en versnellingsbak open trekt om even te kijken..
 
Hahaha, nee zo erg is het ook weer niet met mij gesteld, maar je weet maar nooit! :mrgreen:
Wil best proberen brandende vragen te beantwoorden, maar daar zijn ook wel fora voor waar je een completer antwoord krijgt van praktiserende tandartsen en mondhygiënisten ;) completer dan ik in mijn huidige situatie als eerstejaars kan geven
(ik ben dus nog wel een aantal jaar bezig:lol:)

Neuh.. heb eigenlijk geen vragen meer, mijn beugel is er net uit Big Grin ik zou ze alleen nog een tintje witter willen.. :)
 
Ja als hij niet goed meer ontkoppeld zal het toch aan de drukgroep liggen, die zorgt ervoor dat hij ontkoppeld als je het pedaal intrapt. Dat is inderdaad niet iets waar je heel makkelijk bij kan...
 
Neuh.. heb eigenlijk geen vragen meer, mijn beugel is er net uit Big Grin ik zou ze alleen nog een tintje witter willen.. :)

aah kijk, de mooie dingen dus! Big Grin
en dat witter.. mjoah, ik zou als ik jou was het bleken goed nazoeken voordat je daaraan begint, maar verder kun je eens een algehele gebitsreiniging vragen.
heeft mij na m'n beugel wel een mooi resultaat geleverd, maargoed moet je het natuurlijk wel op zo'n manier kunnen houden ;)
(dus ontzien van verkleurende middelen als koffie, rode wijn, roken enzStick Out Tongue)

maar als je het mij vraagt is een gebit het mooist in zijn natuurlijke pasvorm en kleur ;)
(dus niet het ideale beeld van alles helemaal strak en spierwit, maar lichte overbeet met een lichte kleur op de tanden die niet wit is ;))

maargoed ik zal ophouden over dit onderwerp, is niet bepaald topic gerelateerd :lol:
(voordat ik een standje krijg van een mod of admin :lol:)
 
VW  6R  1.2TDI 
aah kijk, de mooie dingen dus! Big Grin
en dat witter.. mjoah, ik zou als ik jou was het bleken goed nazoeken voordat je daaraan begint, maar verder kun je eens een algehele gebitsreiniging vragen.
heeft mij na m'n beugel wel een mooi resultaat geleverd, maargoed moet je het natuurlijk wel op zo'n manier kunnen houden ;)
(dus ontzien van verkleurende middelen als koffie, rode wijn, roken enzStick Out Tongue)

maar als je het mij vraagt is een gebit het mooist in zijn natuurlijke pasvorm en kleur ;)
(dus niet het ideale beeld van alles helemaal strak en spierwit, maar lichte overbeet met een lichte kleur op de tanden die niet wit is ;))

maargoed ik zal ophouden over dit onderwerp, is niet bepaald topic gerelateerd :lol:
(voordat ik een standje krijg van een mod of admin :lol:)

Succes met de studie..
imagesqtbnANd9GcQKLyQTNIvBTwb0Rl5UUoWaU9-1.jpg
 
ZO! die Gewoonjan is ineens niet meer zo gewoon Stick Out Tongue HAahaha wel leuk dat je tandheelkunde doet ;)

maar ik heb 61.000km op de teller nu Polo is van 01-2011 maar ik heb nog nooit tandenpoetsen gehad...ja wel een paar keer vanwege me te snelle linkerpoot...dan knarst die effe...maar nooit als ik normaal schakel ofzo.
voor de rest lijkt het me een dure grap om de versnellingsbak te laten uit + inbouwen...dit gaat zeker wel 1000 euro kosten...Volkswagen kennende >_<...
hopelijk heb je nog garantie anders zou ik er niet aan beginnen.
 
Heb zelf last van een iets ratelende weerstand als ik terugschakel in zijn 1, zelfs met de koppeling helemaal ingetrapt. Verder krijg ik hem steeds moeilijker in z'n 3, dat levert ook af en toe wat tandenknarsen op. Zal dit topic goed in de gaten houden voor de afloop.

Polo BM uit jan 2012, nog geen 15.000 op de teller.

Ik zal het na vrijdag laten weten waten de techneuten (er van) vinden.
 
ZO! die Gewoonjan is ineens niet meer zo gewoon Stick Out Tongue HAahaha wel leuk dat je tandheelkunde doet ;)

maar ik heb 61.000km op de teller nu Polo is van 01-2011 maar ik heb nog nooit tandenpoetsen gehad...ja wel een paar keer vanwege me te snelle linkerpoot...dan knarst die effe...maar nooit als ik normaal schakel ofzo.
voor de rest lijkt het me een dure grap om de versnellingsbak te laten uit + inbouwen...dit gaat zeker wel 1000 euro kosten...Volkswagen kennende >_<...
hopelijk heb je nog garantie anders zou ik er niet aan beginnen.

HIj is van oktober vorig jaar dus ik neem aan dat er nog sprake van garantie is.. zoniet dan komen de dealer en de leasemaatschappij er wel uit denk ik..
tongue-1.gif
 
HIj is van oktober vorig jaar dus ik neem aan dat er nog sprake van garantie is.. zoniet dan komen de dealer en de leasemaatschappij er wel uit denk ik..
tongue-1.gif

ooh een lease auto? doorrijden tot je bak eraf dondert, staan ze raar te kijken als je opbelt.
ik heb het ook wel eens gehad maar ook gewoon doordat ik slecht koppelde.
maar goed is het iig niet voor je bak, bij vrachtwagens kan je dat een paar keer doen en dan schakelt je bak zo fijn niet meer
 
hahaha lennert jij maakt wel goed gebruik van de leasebak he ;) mwuahahaha

maar ja eigenlijk is het wel zo he...het zal je een worst wezen of de versnellingsbak goed/slecht wordt (ja natuurlijk moet die wel goed blijven werken tenslotte rij je er 3-4 jaar in) maar de auto is van de baas...ik zou er ook heel anders mee omgaan als ik een leasebak zou hebben.
 
Waarschijnlijk is er een synchromeshring verrot in je versnellingsbak. Klopt het dat het tandenpoetsen alleen voorkomt bij het schakelen van 1 naar 2 en niet bij het schakelen van 2 naar 1? En dat hij het vooral doet bij een warme motor (waarbij de versnellingsbak olie dus dunner is)?

Ik heb dit gehad met mijn ex-Ibiza Cupra 1.8 20VT uit 2006. Duur grapje omdat de hele bak uit elkaar moet. Gelukkig coulance gekregen. Ik had het van 2 naar 3.
 
Ik heb het geregeld bij het schakelen van zn 2 naar zn 3.
Klinkt niet bepaald fijn, ik heb een BM uit januari 2012 met 8000 km.
Zelf denk ik dat het af en toe komt door mijn iets te snelle linker voet.
Maar ik wacht even jou resultaat af. Misschien dat ik dan ook langs de dealer ga.
 
Waarschijnlijk is er een synchromeshring verrot in je versnellingsbak. Klopt het dat het tandenpoetsen alleen voorkomt bij het schakelen van 1 naar 2 en niet bij het schakelen van 2 naar 1? En dat hij het vooral doet bij een warme motor (waarbij de versnellingsbak olie dus dunner is)?

Ik heb dit gehad met mijn ex-Ibiza Cupra 1.8 20VT uit 2006. Duur grapje omdat de hele bak uit elkaar moet. Gelukkig coulance gekregen. Ik had het van 2 naar 3.



Klopt, van 1 naar 2 en niet andersom..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!