Stuurkolomschakelaar

Goedemiddag,

Ik wil in mijn Ibiza de stuurkolomschakelaar vervangen. Ik heb de accu nu ontkoppeld en wil nu de airbag gaan demonteren. Echter loop ik tegen het stuurslot aan... Hoe omzeil ik die?

Alvast bedankt
 
SEAT  Ibiza 6j  1.2 TSI 105pk 
Het stuur wil dan alsnog geen kant op, maakt niet uit in welke stand de sleutel zit :/

Edit: of is het normaal dat je dan met heel veel kracht aan het stuur moet trekken? Het voelt alsof het niet hoort namelijk.
 
Laatst bewerkt:
SEAT  Ibiza 6j  1.2 TSI 105pk 
Het stuur wil dan alsnog geen kant op, maakt niet uit in welke stand de sleutel zit :/

Edit: of is het normaal dat je dan met heel veel kracht aan het stuur moet trekken? Het voelt alsof het niet hoort namelijk.

ja want geen stuurbekrachtiging gwn strijden

anders auto op contact accu aansluiten, airbag klemmetjes eraf halen aan beide kanten met stuurbekrachtiging accu eraf 30 sec wachten en dan pas airbag bekabeling loskoppelen
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Thanks voor je reactie. Het stuur omdraaien lukt inmiddels. Inderdaad gewoon meer kracht.
De klipjes van de airbag willen echter niet achter de pinnetjes schieten. Ze blijven er onder zitten ipv ervoor. Doe ik iets verkeerd?
 
SEAT  Ibiza 6j  1.2 TSI 105pk 
tja is voor mij ook een gokje, aangezien ik niet weet welk stuur jij in jou auto heb zitten.
polo's zijn ook met lupo sturen geleverd, of andersom lupo met polo sturen.

dus een plaatje zou het zoeken erg vereenvoudigen
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!