Stuurairbag storing

hey allemaal. Heb sinds een kleine 3 weken een nieuw projectje. Na 1,5 week begon opeens de stuurairbag lampje te branden en ging niet uit. Uit laten lezen en uitschakelen en na 200 km gaat die weer aan en blijft aan. Uiteindelijk stuurring ofzo laten vervangen maar nu na ca 200 km brand het storingslampje weer en gaat weer niet uit. Mensen met ervaring hiermee?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Uit het uitlezen ging het volgens mij wel om de stuur airbag, ga het even navragen.

Dat dit lampje brand betekend dus dat alleen mijn airbag als bestuurder het niet doet toch? Of zijn ze allemaal uitgeschakeld dan?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Het lampje geeft een storing in de airbagmodule weer. Het kan zijn dat dit de bestuurdersairbag is, maar ook de bijrijdersairbag. Of de airbags in de stoelen. Wat soms nog wel eens wil gebeuren is (mocht je die optie hebben) de deactivatie van de passagiersairbag die problemen geeft.

Ben benieuwd. Heb je eventueel een autoscan?
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Het is nog steeds dezelfde storing en dat gaat om de weerstand in de airbag van het stuur. Dus er is niks veranderd ondanks dat die ring vervangen is in het stuur...
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Die heb ik helaas niet.

Ben vandaag langs de garage gegaan en morgen gaan we de airbags omwisselen en kijken of die storing dan nog terug komt want zij weten het ook echt niet meer. Het was geen stuurring maar sleepring trouwens die vervangen is. Het wisselen van airbag is een gokje maar het proberen waard.

Gekke is dat deze storing pas kwam na zeker 500 a 1000 km zij het niet meer sinds ik de auto had aangeschaft en hij nu zeker epke 150 km na uitlezen en verwijderen weer terug komt. Hij brandde opeens op de snelweg naar huis. Dus of dit er al was weet ik niet.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Kan een storing zijn in je sleepring ( al vervangen zie ik) of in een van de airbags. uitlezen kan daar meer duidelijkheid in verschaffen. Gissen is missen. Als de storing nog steeds komt dan is het vermoedelijk je stuur airbag zelf als dat met uitlezen aangewezen word
 
Hij is al uitgelezen, meerdere keren. De stuur airbag storingscode veranderd niet betreft de weerstand. Betreffende garage is een garage met contract bij vw en Audi en bouwen oa. Fabrieks af opties in. Niet zomaar een tweederangs garage. Staan ook behoorlijk goed aangeschreven in de omgeving.

Ik heb zelf geen uitlees apparaat, dus code geven gaat niet zo simpel maar zal morgen wel even bij de garage vragen naar de code.

Garage heeft dit zelf nog niet meegemaakt dat de storing weer terugkomt ondanks dat de sleepring vervangen is. Dit had het moeten verhelpen. Maar ze willen dus wel kijken of het vervangen van de airbag evt verschil maakt of dat het toch een ander probleem is.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Tja. Lastig.

Er van gaan dat ze de sleepring niet hebben gesloopt tijdens de montage. En er van uit gaan dat de airbag goed is,

Lijkt het op een kabelprobleem. Ergens klopt er iets niet meer kwa weerstand waardoor het systeem niet meer werkt en dus een waarschuwing geeft.

Doormeten van kabels zou dan de volgende test worden
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!